Una pàgina amb jocs divertits per a nens i nenes de 3 a 5 anys ambientat en el pol Nord on poden pescar, constriur iglús i fer les feines dels esquimals. Fes clic aquí
MANDALES
Us agraden les mandales? doncs a la web de la Teresa he trobat aquesta pàgina que hi ha un munt per triar i remanar : http://www.xtec.es/~mmontene/web/mandalas.htm
Recursos per a treballar la llengua: el joc
El joc és una activitat natural de l’infant que li proporciona plaer i satisfacció.Els nens necessiten jugar i l’escola no pot ignorar aquesta necessitat bàsica de l’infant; per tant, ha d’afavorir el joc i potenciar-lo.
Pau Vila escriu: “Jo quasi diria que no es pot concebre una vida de noi sense jugar; jo crec que no arribaria a home, moriria com moriria un ésser tancat en una habitació de la qual prèviament s’hagués extret l’aire“.
El joc ha de ser una activitat satisfactòria i voluntària. El mestre ha de trobar la manera d’engrescar els nens a jugar, sense fer-los perdre el protagonisme.
No sempre s’ha de buscar en el joc un resultat prefixat o una fita que s’hagi d’assolir, cal tenir en compte el procés de cada joc i l’activitat que genera, perquè tot jugant els nens arribin a sentir el plaer i la joia que els jocs comporten.
SEDEC.Ara que arriba el bons temps i podem gaudir de estones més llargues al pati , aquí teniu alguns recursos no són nous però va be recordar-los perquè a vegades la memòria ens dona algun absurd.
Jocs de pati : JOCS D’AMAGAR,JOCS DE SALTAR CORDA I DE MOVIMENT,JOCS DANSATS,JOCS DE ROTLLANA
8 DE MARÇ
“Ser dona no és cap essència, sinó una construcció cultural. Allò que conforma la naturalesa i la conducta femenina és l’estatus que la cultura i la societat assignen a les dones com a altres, com a segon sexe, No es neix dona. S’arriba a ésser-ho.”SIMONE DE BEAUVOIR
DIA INTERNACIONAL DE LA DONA-8 DE MARÇ
IMATGES
OUS I MÉS OUS PER PASQUA!!!
http://www.teteamodeler.com/dossier/paques/paquesoeufs.asp
En aquesta pàgina podeu trobar tot el que necessiteu per Pasqua, manualitats, dibuixos ,decoració i ambientació. Bon profit!!!!
Però si el que busqueu és poder pintar i decorar :
http://www.coloriage-paques.com/colorier/2/page/1/Oeufs_de_Paques_à_décorer
LA MÚSICA DEL SR.CUCANET
MÉS QUE TAPES.
ENGANXINES, QUE DIVERTIT!
PLANETES
Pàgines d’interès:
- http://www.edu365.cat/aulanet/aracne/htmls/mp/index0a.htm
- http://www.astromia.com/universo/index.htm
- http://www.xtec.es/~rmolins1/solar/cat/terra.htm
- http://www.xtec.es/ceip-pauromeva/WEBESPAI/hemapres/lluna.html
- http://www.xtec.es/%7Ejferna12/planet.html
- http://www.edu365.cat/primaria/muds/natural/univers/index4.htm#
REGLETTES DE CUISENAIRE
RERCURSOS PER L’AULA D’ACOLLIDA
El Servei Educatiu Alt Urgell-Cerdanya te una pàgina amb molts recursos fruit de la col·laboració de molts mestres: “Molts cops els millors recursos els fem els mestres a classe amb imaginació i paciència: retallar, pegar, fotocopiar… “
MASSALLERA
Per introduir la lletra lligada , la Massallera va molt be!http://www.xtec.es/~lperez/eines/font1.htm
També ens pot interessar aquesta pàgina:
http://www.mclibre.org/consultar/primaria/copia2/index.php?language=ca_ES
on es permet crear fulls d’exercicis de còpia en format Pdf.
PLÀSTICA
En aquest blog la Dolors Todolí ens ensenya moltes activitats de plàstica com titelles fetes amb culleres, ilustracions de contes realitzades amb pedres del riu, és molt ineressant. http://dolorstodoli.blogspot.com/
ACTIVITATS DE LLEGIR I ESCRIURE
- http://clic.xtec.net/db/act_ca.jsp?id=3434
- http://clic.xtec.net/db/act_ca.jsp?id=3387
- http://clic.xtec.net/db/act_ca.jsp?id=3345
- http://clic.xtec.net/db/act_ca.jsp?id=3325
Molt interessant aquesta pàgina, dona-li un cop d’ull perquè te moltes aplicacions!!!
TANGRAM
EL MÓN SERIA. Dia de la PAU
EL MÓN SERIA
El món seria més feliç
si tots fóssim amics.
Jugar tots junts,
cantar tots junts,
seria divertit.
El món seria molt millor
si no tinguéssim por
si sense demanar perdó
poguéssim ser com som.
El món seria més humà
si tots fóssim germans
si ens agaféssim de les mans
com mai ho hem fet abans.
En un altre món
és el món que volem
és el món que volem
en un altre món.
L’UNIVERS.
Si necessiteu informació sobre l’espai, l’univers, aquestes pàgines us poden anar força be:
Activitats JClic de Matemàtiques
AUDICIONS A E.INFANTIL
Recursos i vídeos per treballar les audicions
Com treballar les cançons a Educació Infantil
- El trencanous: Download link
- Les quatre estacions:Download link
i una de regal!!!!!!!!!
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/_BuRwH59oAo" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
POTENCIAL DIDÀCTIC DE LA PDI
- RESPECTE DELS PROFESSORS
Provat el potencial de treballar amb la PD dins l’aula ordinària els mestres constaten:
1) La possibilitat de canvis en el plantejament de la rutina habitual, podem citar entre d’altres exemples:
– El control de l’assistència dels alumnes per ordinador (visió col·lectiva, mitjançant la xarxa connexió directa amb la secretaria del centre, centralització de dades) feta pels mateixos alumnes.
– L’accés immediat a les notícies de premsa digital en qualsevol moment (foment de la conversa, pautes d’intervenció pública, torn de paraules, síntesi, selecció, introducció de temes).
-En els nivells d’infantil, a la introducció del treball del dia amb l’observació directa del temps meteorològic, li queda afegida la consulta al servei meteorològic de Catalunya http://www.meteocat.com/ i els mapes del temps digitals.
2) L’augment d’ús de la PD de manera gradual i ascendent perquè es tracta d’una tecnologia que resulta molt senzilla de controlar comparada amb el funcionament simultani de tota una aula d’ordinadors. Per tant, els docents comencen fent petites proves i van perdent la por sense adonar-se’n.
3) El camp que s’obre davant el docent és tan ampli que aquest remarca la necessitat de models, d’exemples i de pautes d’intervenció per tirar endavant. Fan demanda de formació exclusivament pedagògica.
4) La possibilitat d’incorporar canvis metodològics és més factible perquè el mitjà ho possibilita: pot augmentar la independència tutelada de l’alumne i aquest també pot adquirir un major protagonisme. Però aquests canvis són posteriors a l’adquisició de seguretat per part del professor davant la nova eina i al domini dels aspectes tècnics de la mateixa.
5) La instal·lació de la PDI dins l’aula ordinària substitueix absolutament l’antiga pissarra de guix perquè:
a. Barreja tota mena de llenguatges i codis: amplia -per fi!, el concepte d’alfabetització, reduït fins ara a la lectura i l’escriptura.
b. Desfà la crisi entre els estímuls externs de l’escola (hipertextuals, multimèdia) i les propostes educatives habituals.
c. El constructivisme demostra el paral·lelisme entre l’hipertext i la forma natural d’aprendre: ho fem de forma dinàmica i interactiva, mitjançant associacions i exploracions.
“Burbules i Callister (2001) hi veuen una relació amb les teories constructivistes, ja que en ambdós casos hi ha un procés de selecció i d’assimilació activa d’informació nova a partir d’estructures cognitives coherents per a cada persona. Així, s’arriba a la conclusió que l’hipertext és la concreció d’una lectura interactiva” (Martí Cartes, F. 2006)
d. Facilita totes les tasques que després els alumnes faran a l’ordinador amb teclat i ratolí: escriure, esborrar, retallar, engrandir, acolorir, buidar, dibuixar, associar, resseguir… tot pot fer-se primer amb la punta del dit.
e. El programari Notebook de la PDI Smart afegeix facilitats a la tasca del mestre i permet als alumnes de qualsevol nivell elaborar material de qualitat per compartir amb els companys.
f. Ofereix la possibilitat de manipulació física sense intermediaris -ratolí i teclat- (altament valorada pels docents dels nivells d’infantil i primer cicle de primària, i pels de grups amb necessitats educatives especials)
f. Exigeix esforç al docent (emigrant tecnològic, que prové d’una cultura impresa i s’endinsa en la cultura digital).
La resposta dels alumnes ve a complir l’afirmació de Carles Monereo (2005):
“…els nascuts a partir de l’any 2000 poden considerar-se nadius tecnològics en sentit estricte? les seves vides estaran inevitablement intervingudes per les TIC i bona part dels seus aprenentatges i relacions socials es forjaran en i a través d’aquestes, de manera que la seva mediació apareixerà com a transparent, en el sentit invisible, gairebé natural”
Totes aquestes possibilitats les dóna l’eina quan és usada per personal docent amb voluntat d’aplicar canvis metodològics que ajuden els alumnes a desenvolupar ments flexibles i adaptables als canvis contextuals, capaces d’aprendre a aprendre.
RESPECTE DELS MATERIALS
Les característiques singulars del material TIC: interactivitat, autoregulació, dinamisme, multimèdia i hipermèdia, li confereixen un potencial educatiu sense precedents. Alguns ensenyants defensen que per això la seva competència amb el llibre de text és deslleial, perquè el material multimèdia és més vistós, abundant, engrescador… i a l’alumne li requereix menys esforç mirar-lo.
En el fons aquesta afirmació defensa que la lectura seqüencial és més complexa que no pas la simultània. Però…
“En realitat, la superposició de codis requereix un major esforç cognitiu per fer una síntesi comprensiva de la informació rebuda” (Monereo, Carles, 2005)
Cal apuntar que, des del punt de vista d’alguns professors, el llibre de text ho dóna tot fet, marca una pauta des d’on iniciar els temes (que és compatible amb la recerca de material a la biblioteca o a internet) i això els dóna seguretat. La por és deguda a manca de formació.
L’esforç d’integrar dins la classe una PD comporta a l’ensenyant, a més del senzill domini tècnic de l’aparell, la recerca i l’elaboració de material (temps i coneixements tècnics). Cal facilitar aquest aspecte centralitzant tota mena de materials susceptibles de poder utilitzar-se en una PD, tant des de la XTEC com des dels webs dels Serveis Educatius. Compartir el material entre els docents esdevé vital.
RESPECTE DE LES PROPOSTES PEDAGÒGIQUES
Les propostes pedagògiques que poden elaborar-se -a l’afegir l’ús de la pissarra digital a les eines que ja utilitzem a les aules- han de respondre a una metodologia que tracti de combinar:
1) La barreja de tasques en entorns presencials amb d’altres en entorns virtuals: donada l’existència de les dues realitats -el món encarnat i el món virtual- hem de tractar de garantir la transferència de dades i coneixements d’una cap a l’altra, i els transvasaments d’habilitats entre ambdós entorns.
2) El foment de les lectures seqüencials (és a dir, les tradicionals d’un sol codi) barrejades amb les lectures simultànies (és a dir, les de superposició de codis, pròpies de les noves tecnologies)
3) La manipulació de materials impresos i de materials digitals:
“La metàfora de la cognició humana com a processador és parcial i inadequada si no comprèn la importància decisiva del cos, que no només la conté, sinó que la conforma” (Monereo, Carles. 2005)
4) L’elaboració de material tridimensional i virtual: els éssers humans sempre experimentem els objectes de manera multisensorial, fins i tot en mitjans monosensorials (exemple: gestualitzem i canviem la postura corporal quan parlem per telèfon), perquè vivim també en un món físic i encarnat. (Ihde, D. Los cuerpos en la tecnología. UOC, 2004)
5) La potenciació del treball cooperatiu:
“…Vigotski creu que les capacitats individuals han d’avaluarse en les relacions socials o, en altres termes, allò que fa una persona tota sola és diferent del que pot fer amb l’ajut d’algú que sigui més capaç. En les situacions de cooperació, el subjecte aprèn l’ús de les eines, reconeix el valor d’algunes de les seves conductes per a nous propòsits…” (Vila, Ignasi? Colomina, Rosa Maria, 1988)
6) La revalorització de la conversa i la comunicació.
Tot plegat és una excusa magnífica per anar introduint canvis a l’ensenyament, ara que ja tots sabem que “el paper de l’escola com a font primària d’informació ha desaparegut fa temps” (Adell, Jordi; 1977)
E. Safont Pitarch (formadora dels Serveis Educatius Baix Llobregat -6)
fragment d’article lliurat a Perspectiva Escolar
Atenció a la diversitat
VOCABULARI
L’ATRAPA-SONS
Un personatge singular anomenat Atrapa-sons ens conduirà pels estimulants i alhora enrevessats camins de les arts musicals. Ens explicarà des dels aspectes teòrics més bàsics fins a les aplicacions pràctiques més imaginatives i eixelabrades.
Acompanyat de l’Atrapamosques, una granota virtuosa del piano -i una mica foteta- que viu i treballa en un bassal envoltada de nenúfars, l’Atrapa-sons ens proposarà les més variades maneres d’endinsar-nos en les ilimitades facetes del món de la música.
Contes en Powerpoint.
LLEGIR I ESCRIURE QUINA AVENTURA!
UN MUNT DE JOCS !!!
RELAXA’T UNA MICA
RECURSOS PER TREBALLAR EL CARNAVAL
RECURSOS PER TREBALLAR EL CARNAVAL
1.Activitats:http://www.educalia.org/externs/car05/c/index.html
http://www.edu365.cat/carnaval/index.htm
2. Màscares
http://web.educom.pt/escolovar/carnaval_mascara.htm
http://www.teteamodeler.com/dossier/carnaval/carnavalmasq.asp
3.Accesoris
http://www.lannaronca.it/carnevale%20indice.htm
EDUCACIÓ EN VALORS
La convivència en els centres d’educació infantil i primària
El Departament d’Educació ha enviat aquesta carpeta pedagògica a tots els centres d’educació infantil i primària de Catalunya. Editada l’any 2007, recull les pràctiques més consolidades que s’han dut a terme a Catalunya en relació a la formació de la pròpia identitat de l’alumne, la relació amb els altres i els valors solidaris.
(Article estret del Blog de la Teresa)MUSICA PER ESCOLTAR
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/localplayer.swf" width="366" height="75" fvars="file=101beae" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/localplayer.swf" width="366" height="75" fvars="file=157b726" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/localplayer.swf" width="366" height="75" fvars="file=60dfc52" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/localplayer.swf" width="366" height="75" fvars="file=0a39cdb" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/localplayer.swf" width="366" height="75" fvars="file=bf48a14" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/localplayer.swf" width="366" height="75" fvars="file=b861126" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/localplayer.swf" width="366" height="75" fvars="file=c9c27c9" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/localplayer.swf" width="366" height="75" fvars="file=62c6690" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/localplayer.swf" width="366" height="75" fvars="file=b189962" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/localplayer.swf" width="366" height="75" fvars="file=b837b36" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/localplayer.swf" width="366" height="75" fvars="file=8d11fbb" wmode="transparent" /]
ENDEVINALLES
Pàgina amb moltes endevinalles classificades per fàcil/normal/difícil.
MOLTES ACTIVITATS PER ÀREES
RECURS PER TREBALLAR ELS GRAFISMES
POESIA PER NENS I NENES
Aquesta pàgina les poesies estan classificades per temes ,i si aneu a la pàgina inicial “ELVIRAPOÈTIC” les trobareu classificades per edats, temes, fins i tot algunes de gravades.