Author Archives: rberdiel

CASTANYADA 3r 2015

El divendres 30 d’octubre per la tarda, els nens i nenes de 3r vam fer un taller de composició amb fulles.
Van portar fulles i a partir de les diferents formes i mides van crear i decorar personatges, animals, figures,…
Després a les quatre de la tarda uns castanyers ben simpàtics ens van portar les paperines amb les castanyes torrades. L’olor era tan bona que no ens vam poder resistir i vam anar al pati a menjar-nos-les.
Com que feia un sol esplèndid, vam ballar i jugar una estona fins a l’hora de marxar.
A continuació us oferim una tria d’algunes de les creacions dels artistes.

TALLERS JOAN MIRÓ

JOAN MIRÓ
Durant el tercer trimestre els nens i nenes de 3r van fer diferents activitats relacionades amb Miró.
Després de conèixer millor l’obra de Joan Miró arrel de la sortida a la Fundació, on van fer unes sèries amb aiguades, vam proposar tres activitats:
La primera activitat va consistir en pintar una pedra havent realitzat abans un esborrany en paper amb elements i símbols de Miró.
A la segona activitat van realitzar en parelles o grups reduïts una escultura aprofitant material reciclat divers.
A la tercera activitat van fer una adaptació de l’obra El jardí de Joan Miró amb paper de xarol que va ser la tapa del recull d’activitats de plàstica del curs.
A continuació podeu veure una mostra de diferents moments on els nens i nenes feien aquestes activitats.

EXPERIMENTS AMB L’AIGUA

Aquest trimestre hem fet d’investigadors, hem elaborat hipòtesis, hem fet experiments, hem arribat a conclusions,… amb els canvis d’estat de l’aigua, propietats de la sal, utilitats de la sal,…

Ens ho hem passat molt bé fent de científics i experimentant de forma vivencial. Aquí teniu una mostra dels vostres fills en aquesta experiència.

CONSTRUCCIÓ DE DEPURADORES

A l’àrea de coneixement del medi els nens i nenes de 3r van construir una depuradora seguint les pautes d’un text instructiu. L’objectiu era saber interpretar les instruccions d’un text. El fet de seguir de manera ordenada els passos  els va permetre construir en grups de treball cooperatiu les seves depuradores. 

RACONS DE MATEMÀTIQUES

Els nens i nenes de 3r estem estudiant les taules de multiplicar a l’àrea de matemàtiques i per repassar-les hem passat per diferents racons amb jocs relacionats amb les taules de multiplicar.

Hem aprofitat aquesta activitat feta en l’àrea de matemàtiques, per introduir en l’àrea de llengua catalana la tipologia textual del text instructiu d’un joc.

Hem aprés a escriure aquesta tipologia textual a partir dels jocs realitzats a l’àrea de matemàtiques. Distribuïts per equips, cada grup hem escrit les regles d’un dels jocs que vam aprendre, seguint l’estructura d’un text instructiu.
Després hem estat més creatius i ens hem inventat les regles d’un nou joc on també calia superar les taules de multiplicar per arribar a guanyar, el vam anomenar “Multioca”.

TALLER HUNDERTWASSER

 

Aquest curs els nens i nenes de 3r, a l’àrea d’Educació Visual i Plàstica, han estat treballant un pintor austríac, anomenat Friedensreich Hundertwasser.

El taller va començar amb la presentació de l’artista mitjançant un PowerPoint, on es mostraven fotografies de l’autor, la seva biografia i les seves produccions artístiques.

Al principi de cada sessió s’observa una obra de l’artista i es porta a terme un seguit d’activitats perquè els alumnes facin les seves pròpies produccions a l’estil de Hunderwasser, intentant, però,no fer rèpliques iguals a les de l’autor. Hem intentat que les obres de l’artista fossin simplement una font d’inspiració i de creativitat.

Les obres que hem treballat han estat: “Gerro de flors”, “El país d’Irina en els Balcans”, “Cases grogues” , “Pavellons” i alguns segells que va dissenyar.

Els objectius d’aquest taller han estat: Donar a conèixer aspectes personals i produccions artístiques de Hundertwasser, convertir als alumnes en observadors actius i degustadors d’obres d’art, aprendre a apreciar el món de l’art i aprendre diferents tècniques plàstiques tot potenciant la pròpia creativitat.

A continuació podeu veure una mostra de diferents activitats que hem portat a terme en aquest taller i algunes de les obres que han creat els petits grans artistes de la nostra escola.

TALLER D’AIGUADES

Durant aquest curs els nens i nenes de tercer han estat treballant dins l’àrea d’Educació Visual i plàstica un taller de tècniques mixtes treballant com a base del fons l’aiguada. Sobre la base d’aquesta tècnica pictòrica s’han suggerit unes temàtiques diferents per cada obra utilitzant en cada cas diferents materials: sal, sal i cola, ceres i retoladors. Els temes han estat els següents:

·        L’aigua

·        El foc i la llum

·        Camins

·        L’arbre a les diferents èpoques de l’any

·        El poble, el carrer

A continuació podeu veure una mostra de diferents moments dels diferents grups durant el curs i una selecció d’algunes de les peces que han creat.

En aquest taller era molt important saber  gaudir del treball veient com el color els oferia fusions, combinacions i deixar que ells mateixos anessin decidint els efectes que volien aconseguir.