Entrevista a la Sra. Meritxell Rodés Cirera
La meva mare, la Meritxell Rodés Cirera, és una dona que sempre ha estat vinculada dins del món de l’art visual i plàstic. Elabora obres artístiques de petit i gran format, bidimensionals i tridimensionals. Com també ensenya a crear-ne i, també restaura i conserva Bens Mobles.
Preguntes:
P.A. – Des de quan, aquesta vinculació pel món de l’art plàstic?
R.M. – Des de molt petita. Sempre m’ha agradat dibuixar i pintar i fer i crear manualitats. La meva mare sempre diu que encara no aixecava un pam de terra i ja dibuixava; allà on hi havia un bocí de paper i un llapis hi havia un dibuix meu.
P.A. – Com o per què vas prendre la decisió d’estudiar Belles Arts?
R.M. – Perquè sempre m’ha agradat dibuixar, pintar…
P.A. – Vas estar molts anys estudiant aquesta carrera?
R.M. – Els de la durada d’aquesta. En aquell temps 5 anys. Actualment és de 4 anys.
P.A. – Amb quants anys vas començar a treballar i on?
R.M. – Vaig començar a treballar als 14 anys com a professora d’infants en una escola Municipal d’Arts Plàstiques que hi havia a Balaguer fins l’any 2013 que és l’any que l’Ajuntament va decidir tancar-la.
P.A. – Sempre has treballat en aquesta escola?
R.M. – Hi he treballat fins que la van tancar.
Primer com a professora d’infants, després com a professora d’adults i jovent donant classes de dibuix artístic, dibuix lineal, tècniques pictòriques, modelat i restauració de mobles i més tard l’any 1996 com a professora i directora d’aquesta.
Tot i que compaginant horaris vaig treballar durant uns anys en un museu com a restauradora fins acabar l’obra a restaurar i també en un institut de Lleida donant classes de dibuix lineal i crèdits variables de plàstica a nens i nenes de 3r. i 4t. d’E.S.O.
Actualment treballo per encàrrecs.
P.A. – I què fas per encàrrecs?
R.M. – Allò que em demanen.
Algunes vegades són ninos de foam, altres consells per elaboració de quelcom relacionat amb l’art, altres recomanacions de productes pictòrics, ajuda per restaurar mobles o imatges…
P.A. – Passes moltes hores fent ninos de foam?
R.M.- Depèn de la dificultat d’aquests. No és el mateix fer “fofutxes” personalitzades que “fofutxes” bolígrafs o llapis.
Tant pot ser unes hores, tres o quatre com dies; un o dos dies dedicant unes quantes hores d’aquests, no les vint-i-quatre hores que té el dia.
P.A. – Moltes gràcies per contestar a les meves preguntes.
R.M.- De res, a disposar.
A.- La Meritxell m’ha explicat com va esdevindre la seva feina dins del món de les arts plàstiques. Feina que requereix molta paciència, creativitat i imaginació; i d’això la Meritxell en té a butxacons.
Ariadna Castelló Rodés 5è A
DENIP 2015: EN HOMENATGE A LA MALALA, CINQUÈ ENS MOSTRA MISSATGES DE PAU
ARA QUE ESTUDIEM EL OCEANS, MIREU QUIN PROJECTE MÉS INTERESSANT!
ENTREVISTA
En aquest treball entrevistaré al meu tiet que és agent del cos de mossos d’esquadra .Va ingressar en aquest cos l’any 1998 i a l’actualitat està treballant a Mollerussa. A la seva vida personal està casat,té dos fills i viu a la localitat de Linyola.
1-Quina tasca fas a comissaria?
2-Surts a patrullar?
3-Quins horaris fas normalment?
4-Has detingut a alguna persona?
5-Has tingut por alguna vegada a la teva feina?
6-Es dur l’horari de nit?
7-Vas sempre amb uniforme?
8-Has fet alguna vegada una persecució amb cotxe?
9-Has vist alguna persona morta en un accident?
10-T’agrada la teva feina?
1-Estic a l’oficina de denúncies.(OAC) Oficina Atenció Ciutadana.
2-Molt poc perquè faig tasques d’oficina.
3-Faig matí de 07:00 a 19:00, tardes de 15:00 a 23:00 i caps de setmana de 07:00 a 19:00. Desprès d’una setmana de matins i de tardes, faig una setmana de festa.
4-Sí,moltes.
5-Sí en diverses vegades, una les quals va ser perseguint a un delinqüent per temes de
droga.
6 -Sí, molt perquè al teu cos li canvies el ritme biològic i tots els estudiants diuen
que les nits perjudiquen.
7-Sí, i en concret a l’oficina també amb corbata.
8 -Sí, però els procediments normalitzats de treball no ho permeten.
9 -Sí, moltes.
10- Sí,molt, i la faig el millor que puc i sé.
Ha sigut molt divertit entrevistar-lo. M’ha respost a totes les preguntes i ha sigut molt interessant.Els mossos d’esquadra s’ocupen de les funcions de seguretat ciutadana,
administrativa, vigilància i investiguen qualsevol delicte.
Victor Goes on an outing
Author: Pascual Alapont
Ilustrator: Armand Gonzàlez
Publisher: Animallibres
Version and translation: Mar Aranda i Joan Carles Girbés
Summary:
This book is about a boy, Víctor, who goes on an excursion with his parents.
His parents have a great journey but the child was bored.
They eat sandwich and fruit.
When they finish, they to go their house and they sleep.
XERRADA D’ÒPTICS ROURE: “SI HI VEUS BÉ, ESTUDIAR ÉS MÉS FÀCIL”
AULA DE CIÈNCIES: DISSECCIONS D’UN ENCÈFAL I PULMONS DE PORC
Preparem l’EXPOSICIÓ LA VEU DE LA TERRA per explicar-la als nens i nenes de l’escola
Cinquè presenta els treballs sobre els JOCS DE 1714
Els alumnes de sisè fem els capgrossos
Carol que veraneaba junto al mar
Trata de una niña que se llama Carol .
Carol siempre iba con sus padres a Mallorca .
En Mallorca tenia un chalé y también iba a veranear a menudo allí.
Un día vio a un señor que se llamaba Tomás.
Tomás era el vigilante del faro y un día se fueron
de aventuras.
Lo recomiendo para cuarto y quinto curso
Aida Roca Romeu
SISÈ REPARTEIX LES CARMANYOLES DEL CONSELL COMARCAL ALS NENS I NENES DE P3
EL CICLE SUPERIOR VISITA EL PESSEBRE VIVENT DE LINYOLA
El monstruo y la bibliotecaria
Título: El monstruo y la bibliotecaria
Autor: Alfredo Gómez Cerdá
Ilustradora: Carmen Queralt
Editorial: Ala Delta
Escrito: Madrid
Año: 2010
Opinión: Lo que más me ha gustado es que el monstruo, todas las noches, al cerrar la biblioteca leía un cuento.
Resumen: Había una vez un monstruo que vivía a Albacete. Un día como tenía tanto calor se fue a una tienda de electrodomésticos, y como llegaron los dueños se puso dentro del aire acondicionado.
Al cabo de un rato transportaron el aire acondicionado a la biblioteca.
Desde aquel momento todas las noches se ponía a la mesa con un libro y encendía la lámpara y abría el aire acondicionado. Hasta que la bibliotecaria sospechó y un día por la noche lo encontró, y desde aquel momento el monstruo trabajó con la bibliotecaria.
Recomendación: Lo recomiendo porque cuando lo lees tienes ganas de leer otro.
I a tu, qui et deixa els regals?
Al mes de desembre els éssers mágics estan molt enfeinats perquè han de repartir joguines com per exemple: llibres, bicicletes…
Però a tots els països no hi passen els mateixos éssers mágics.
De fet a Rússia hi va un ésser màgic anomenat, el Vell del Fred. Es diu que amb la seva vara té el poder de congelar els humans i els éssers vius. Però també es diu que es generós i la nit del 31 de desembre reparteix regals per a tots els nens de Rússia.
A Alemanya hi passa el nen Jesús. Allí quan els nens d’Alemanya senten un soroll d’una campaneta, és el senyal que Jesús ha passat i ha deixat molts regals al peu de l’arbre de Nadal.
Al Japó hi passa el “ Hotei-hosho” que és el Pare Noel japonès. Ells al final han acabat adoptant la nostra festa, el Nadal. Fins i tot tenen el seu propi Pare Noel.
A Espanya (Catalunya) no hi passa un ésser màgic, sinó tres éssers màgics, els Reis d’Orient. Ells tres són els últims en passar; vénen la nit del 5 al 6 de gener. Van en camell, per això tarden més!
Als països de parla anglesa hi arriba “Santa Claus”. Es diu que és el més treballador perquè passa per Austràlia, Canadà i molts països més.
A Itàlia tenen la velleta Befana. Es diu que gràcies als Reis d’Orient la velleta Befana es dedica a repartir regals el 6 de gener.
A mi em deixen els regals els Reis d’Orient, perquè són els del meu país, però també em passa el Pare Noel. De tota manera jo sé que en realitat qui em dóna els regals són els pares.
LA PALABRA MÁS HERMOSA
En el libro se narra el cómo dos hermanos gemelos resuelven un enigma muy extraño que les pone un profesor de su colegio para poder pasar de curso. Georgina y Daniel,tal y como explica el libro,se han ausentado de las clases del colegio para estar varios meses enfermos.A su llegada a la escuela se encuentran con que ya es final de curso y su profesora está de baja por enfermedad y le sustituye un profesor llamado “profesor Maestro”.Éste, para que los dos hermanos puedan pasar el curso, no les pone un examen,sinó una prueba. El”profesor Maestro”les entrega una cajita que se abrirá a las nueve en punto del día siguiente.En ella había una simple nota donde les decía que a las siete de la tarde de ese día debían entregar al “profesor Maestro”la respuesta de un enigma y para ello tenían que seguir unas pistas para dar con la respuesta de éste y así poder pasar de curso.
El libro nos enseña la constancia y el esfuerzo para encontrar la solución del enigma. También el compañerismo y el trabajar en equipo.
El enigma consiste en encontrar la palabra más hermosa.
Gracias a las cualidades citadas, los dos hermanos encuentran la palabra más hermosa y así es como se nos cuenta que han APROBADO.
Ariadna Castelló Rodés 5ºA
De 3 octubre de 2014 |
PREMIS DEL 7è CONCURS DE CARTELLS “PESSEBRE VIVENT DE LINYOLA. HOMENATGE A PACO MAYORAL”
CANTEM NADALES, CANÇONS I DANSES
LOS CABALLOS DE MI TÍO.
Es la historia de un niño de diez años llamado Darío que vive en Valencia, pero en verano como sus padres trabajan, se va a pasar las vacaciones en casa de sus tíos en Acacias que está en Asturias.
Allí él no se aburre porque es el encargado de cuidar de los caballos de su tío.
Le encanta estar allí, pasear con su amiga Paula, cabalgar en caballo, ir de excursión al campo, etc…
En conclusión un verano inolvidable.
El petit Sant Jordi
Autor: Josep Francesc Delgado.
Il·lustradora: Mercè Arànega.
Editorial: Ala Delta.
Barcelona, 2009
Opinió: El que més m’ha agradat és que el petit Sant Jordi ajudés a un nen. El que no m’ha agradat és que aquell nen pegava a tothom i també als animals.
Resum: Hi havia una vegada un nen que es deia Jordi. Ell era el besnét del besnét del besnét del net del famós Sant Jordi. En Jordi un dia es va trobar un drac molt petit plorant, i li va dir que un nen li havia xafat la cua, el petit Sant Jordi va tindre una idea. Quan el Jordi va aconseguir que sigui amable, aquell noi va estar molt content.
Recomanació: El recomano perquè el llibre és molt bonic i perquè el dragonet petit és molt graciós.
Karaganda
Texto:Pep Molist
Título:Karaganda
Ilustrador:Anna Clariana
Editorial: Comanegra
Resumen:
La ciudad de Karaganda,és una ciudad que cada año para cambiar d’estación,necesitan que venga un niño o una niña con el don de la estación y así la cambia.
Opinion:
Me ha gustado mucho y lo recomiendo a todo el mundo porque es muy bonito.
PAM AND RICK
AUTHOR: Günter Gerngross
ILLUSTRATED BY: Herbert Puchta
EDITORIAL: Longman
ARGUMENT: The story talks about two children: Pam and Rick. Pam and Rick have got a cat: Tiger. The children and Tiger go to the grandparents house. The Tiger is hidding and the childrens are worried. At night the children were sleeping in the house of the grandparents but the grandfather was reading a book about ghosts. When the children were in the bed, they heard a noise and called their grandparents, beacause the noise was the Tiger.
WHEN I GET DRESSED
Autor= July Davent
Ilustrated= Irene Bardoy
Editorial= Parramón
Kevin and Jane they get dresser every morning one day gets a trackseuit and a dress two day get a T- shirt and trackseuit trhee day get a tie a shirt and shorts four day get a coat a boots a gloves a trouserand a hat five day get a T- shirts trousers and a shoes .
LAS AVENTURAS DE TOM SAWYER
De Què llegeixes 201415 |
Autor = Mark Twain
Ilustrador= Dani Obradó
Editorial= CASTELLNOU
Tom es un niño muy travieso al que le gusta mucho ir de aventuras con sus amigos.
Un día conoce a Becky y viven aventuras todos juntos. Van en busca de la caza del tesoro y se pierden, por suerte los encuentran y lo anuncian por todo el pueblo :
– Han encontrado los niños!!!!!!!!!!!!!!
– Han encontrado los niños!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Y vivieron felices y comieron perdices.
THE MAGIC BARBER
The magic barber
Text: John Milne
Ilustet by: David Mostyon
Editorial: MACMILLAN
TEXT:
This book is about a cyty where people wear hats all black color.
One day came the magic barber ;everyone was very happy and threw their hats. A young boy piked all hats. The men, women, youth and children had a new hairstyle for a dollar. A five days later all the people of the city were bald. 10 days later a man came with a cart full of hats for 2 dollars the residents didn’t know the hats were theirs. The whole city was happy.
Review and recomendation:
I like this boock and my recomendation is that is ok for everyone.
(Sònia)