AVUI HEM CELEBRAT EL DIA MUNDIAL DE LA POESIA I EL DIA MUNDIAL DE LES PERSONES AMB LA SÍNDROME DE DOWN

Avui 21 de març, DIA MUNDIAL DE LA POESIA i DIA MUNDIAL DE LES PERSONES AMB LA SÍNDROME DE DOWN, tots els nens i nenes i mestres de l’Escola ho hem celebrat recitant poemes de Miquel Martí i Pol, Joana Raspall, Lola Casas i Gloria Fuertes. L’alumnat de sisè ens ha recitat el poema LA POESIA de MARC GRANELL en català, en àrab i en romanès i també ens han llegit el MANIFEST del GRUP DE JOVES EMPODERATS de l’Associació Down Lleida.

Enllaç a l’àlbum DIA MUNDIAL DE LA POESIA I DE LES PERSONES AMB LA SÍNDROME DE DOWN

DENIP 2018: CELEBREM TOTS JUNTS EL DIA ESCOLAR DE LA NOVIOLÈNCIA I LA PAU

Avui, celebrem el Dia Escolar de la No Violència i la Pau, que se celebra cada 30 de gener, en commemoració de l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi. Durant aquesta jornada, escoles i instituts d’arreu del món organitzem diferents activitats per difondre els valors de la noviolència i de la pau.

Aquest any ens hem proposat reflexionar sobre el respecte a la diferència, el diàleg i l’acord possible entre les persones. És per això que hem preparat un joc de comunicació que hem anomenat “Dialogar per millorar”. En aquest joc caldrà que tot l’alumnat, en grups de tres (1 d’infantil i 2 de primària i agrupats a l’atzar) i al pati, es trobin, reflexionin i parlin sobre què podem fer per millorar la comunicació i el diàleg. Escriuran els acords i propostes i les enganxaran en unes grans capses que tots podrem llegir.

Per finalitzar llegirem un manifest i tota l’escola cantarem la cançó: El Swing de la Pau, desitjant que el dia que commemorem avui, el Dia Escolar de la No violència i la Pau sigui cada dia.

Enllaç a l’àlbum DENIP: Dia Escolar de la Noviolència i la Pau

MAPA DENIP 2018

Per saber-més sobre Mahatma Gandhi: