Ens visita l’escriptor PEP MOLIST

Avui, 14 de juny, ens ha visitat l’escriptor Pep Molist. Ha vingut per CI, CM i CS. L’alumnat de 5è i de 6è hem llegit el llibre “Les enigmàtiques fotos del senyor Clarissa”. El seu autor, en Pep, ens ha explicat coses sobre el llibre i sobre el món dels escriptors i de les editorials. Al final ens ha signat el nostres llibres.

Enllaç a l’àlbum Ens visita l’escriptor Pep Molist

Ens visita… JOSEP M. FUSTÉ BLANCH

Avui, 13 de juny de 2019, ens ha visitat l’exfutbolista del nostre poble, Josep M. Fusté i l’alumnat de 5è i 6è hem pogut gaudir de la seva presència, li hem pogut fer preguntes i ens ha explicat moltes anècdotes de la seva etapa com a futbolista blaugrana. Des d’aquí li volem tornar a donar les gràcies per haver acceptat la nostra invitació i li destigem molta sort!

Enllaç a l’àlbum Ens visita… JOSEP M. FUSTÉ BLANCH

CS hem visitat l’exposició “Raimon Panikkar: viure l’aventura intercultural”

Enllaç a l’àlbum “Raimon Panikkar: viure l’aventura intercultural”

Avui dimarts, 24 d’abril, CM i CS hem anat a la biblioteca Salvador Espriu de Linyola i la Montse, la bibliotecària, ens ha fet una molt bona explicació del pensament i la vida d’aquest teòleg i filòsof català. Moltes gràcies, Montse!

AVUI CELEBREM EL DIA MUNDIAL DE LA POESIA I EL DIA MUNDIAL DE LES PERSONES AMB LA SÍNDROME DE DOWN

Avui dia 21 de març és el DIA MUNDIAL DE LA POESIA I EL DIA MUNDIAL DE LES PERSONES AMB LA SÍNDROME DE DOWN. Tots els nens, nenes i mestres de l’escola ho hem celebrat llegint i escoltant poesia durant tot el matí a la biblioteca de l’escola.

A la tarda, tots junts, hem llegit el poema “POESIA” de l’escriptora Rosa Fabregat, en català i en les llengües que es parlen a l’escola: castellà, anglès, romanès, àrab, francès i polonès. Finalment també hem llegit el MANIFEST del Dia Mundial de la Síndrome de Down escrit pels Grups d’Empoderats de l’Associació Down Lleida.

Enllaç a l’àlbum LLEGIM POESIA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA

Enllaç a l’àlbum LECTURA DE “LA POESIA” I EL MANIFEST DELS JOVES EMPODERATS DOWN LLEIDA

MANIFEST DIA MUNDIAL DE LA SÍNDROME DE DOWN 2019

Elaborat pels Grups d’Empoderats de l’Associació Down Lleida

Aquest any el lema escollit per celebrar el dia mundial de les persones amb síndrome de Down és:

“LA SORT DE TENIR-TE”,

Nosaltres pensem que tenim molta sort:

Sort de tenir una família que em cuida i m’estima des del meu naixement.
Reivindiquem que totes les persones tenim dret a néixer.

Sort que quan som nens i nenes tenim dret d’anar a l’escola,
amb l’educació aprenem moltes coses que ens ajudaran pel nostre futur.
Reivindiquem l’educació inclusiva.

Sort de que quan som adolescents i joves i gaudim del temps d’oci, de les noves tecnologies, de la nostra ciutat, dels viatges amb els companys i companyes.
Reivindiquem que no es vulnerin els nostres drets i que es tingui en compte el dret al vot.

Sort de poder decidir de què vull treballar, tenir un sou digne que m’ajuda a ser independent i tenir autonomia.
Reivindiquem la falta de finançament del treball amb suport.

Sort de sentir amor, compartir l’estima amb la parella que jo escullo i poder gaudir de la sexualitat lliurement.
No ens agrada que hi hagi violència de gènere.

Sort de viure de manera independent, fer les coses a la meva manera, desconnectar i tenir el meu espai, poder decidir i equivocar-me.
Reivindiquem la falta de finançament de vida independent amb suport.

Sort de cuidar-me i fer esport per estar en forma. Totes les persones tenim dret a rebre una sanitat pública.
Ens fa respecte fer-nos grans i ens preocupa la soledat.
Quina sort envellir al costat de la família i amb el suport de l’associació per continuar el nostre camí de vida lliurement escollit.

Volem gaudir de la nostra jubilació de manera activa amb la gent que estimem i fent allò que ens agrada.
Quina sort de tenir el vostre suport, família, amics, amigues i de moltes persones que ni coneixem.

QUINA SORT DE TENIR-VOS!

JORNADA D’ACOLLIDA A L’INSTITUT ERMENGOL IV

El dia 8 de març, vam anar a la Jornada d’Acollida d’alumnat de 6è de Primària a l’institut Ermengol IV.

Després d’esmorzar vam assistir a una sessió informativa per part del director de l’Institut. Després vam visitar el centre acompanyats per professorat i vam participar en diferents tallers de ciències, música, robòtica i visual i plàstica. Per finalitzar, vam realitzar un Quiz in English sobre personatges d’actualitat.

Ens ho vam passar molt bé.

Enllaç a l’àlbum: Jornada d’acollida a l’Institut Ermengol IV