Jaciment grecoromà d’Empúries i Museu

Nivell educatiu: Cicles Mitjà i Superior de Primària, ESO i Batxillerat

Visita de les ruïnes grecoromanes contextualitzada, per als nivells de Primària i ESO, en les activitats quotidianes d’un noi d’Empúries, en Màrius, en el segle I dC. Els alumnes reben al centre de procedència unes narracions en què s’expliquen molts dels detalls de l’època que després han d’intentar ubicar a les ruïnes. El personatge principal de les narracions, en Màrius, és de l’edat dels alumnes que realitzen la visita. D’aquesta manera varien els continguts i el recorregut segons el nivell dels visitants.

Per a Cicle Mitjà de Primària es combina la visita guiada amb jocs d’arrel clàssica.

Per a batxillerat s’introdueixen continguts propis de les matèries d’història i d’història de l’art. També és possible fer adaptacions aprofundint en aspectes concrets d’interès del centre (mitologia i creences, costums …).

La visita té una durada d’unes 3 hores.