Les CATEGORIES utilitzades en aquest blog (situades a la barra lateral de la dreta) informen dels DESTINATARIS als quals s’adreça un article o bé dels quals es parla. Per tant, faciliten una recuperació ràpida de la informació d’acord amb aquest criteri:
* EDUCACIÓ INFANTIL
* CICLE INICIAL
* CICLE MITJÀ
* CICLE SUPERIOR
* MESTRES
* FAMÍLIES
* GENERAL
Les ETIQUETES usades identifiquen els CONTINGUTS del blog, citen el TEMA/es al qual fa referència la informació publicada des de cada article, post o entrada. Tot i que al núvol es visualitzen ordenades alfabèticament, les etiquetes obeeixen a una classificació jeràrquica, els títols principals de la qual apareixen en majúscula i els subtítols en minúscula.
La classificació correspon a diferents àmbits de funcionament i activitats:
ÀMBITS DE FUNCIONAMENT I ACTIVITATS (CONTINGUTS) |
ETIQUETES (JERARQUIA) |
Informació sobre el projecte de blog de biblioteca i la relació amb el centre: procés de creació, pla de lectura, pla de treball, equip responsable, equip de suport, espais de biblioteca d’aula, guia del blog o explicacions de com està organitzat… |
ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT Projecte blog biblioteca d’escola Guia del blog de biblioteca d’escola
|
MATERIALS I RECURSOS: difusió de materials i recursos propis i externs. Difusió de notícies relacionades amb els temes triats sobre treballs de recerca o projectes, sobre celebracions que es treballen al centre, sobre autors que ens visiten, il·lustradors… Novetats trimestrals a les biblioteques d’aula, treballs dels alumnes, accés a catàlegs de biblioteques, a l’edu365… |
INFORMACIONS I RECURSOS Seleccions bibliogràfiques Seleccions de recursos Recomanacions del blog de biblioteca Recomanacions dels alumnes Recomanacions del professorat Recomanacions de les famílies Novetats al blog de biblioteca Novetats a la biblioteca l’aula
|
GUST PER LLEGIR I COMPETÈNCIA LECTORA: Activitats relacionades amb la lectura i amb efemèrides literàries i el propi Pla de lectura del centre.
|
GUST PER LLEGIR I COMPETÈNCIA LECTORA. Temps de lectura diària Visites d’autor/a Visites d’il·lustrador/a Hora del conte Apadrinament lector Lectura en parella Pla de lectura Jocs Florals escola Certàmens literaris Lectura en veu alta Bibliocistella |
COMPETÈNCIA INFORMACIONAL: activitts relacionades amb la formació d’usuaris del blog de la biblioteca del centre o de la biblioteca pública de Banyoles, Porqueres… i punts de lectura propers. Activitats de cerca, tractaments i ús de la informació.
|
COMPETÈNCIA INFORMACIONAL. Formació d’usuaris Treballs de projectes Treballs de recerca |
PROMOCIÓ I DIFUSIÓ CULTURAL: Accions de promoció de l’activitat cultural en el context. Xerrades, audicions musicals, concerts a l’escola i fora del centre, teatre, exposicions a l’escola i fora de l’escola…fotografies d’activitats a les biblioteques d’aula, enregistraments audiovisuals, lipdubs…
|
DIMENSIÓ CULTURAL Actes culturals Commemoracions Festes populars Premis i concursos Promoció i difusió |
COMUNITAT: Accions que mostrin la col·laboració amb les biblioteca públiques de la zona o context més proper. Enllaç a la web, difusió de l’agenda d’activitats, organització conjunta d’activitats amb alumnes i/o famílies…
|
LECTURA EN COMUNITAT. Punt de lectura d’Esponellà Punt de lectura de Crespià Biblioteca pública de Banyoles Biblioteca pública de Porqueres |
INFORMACIÓ ESPECÍFICA O “MARCA PERSONAL” DEL BLOG DE LA BIBLIOTECA: Informació contextual quotidiana de la nostra comunitat educativa. Publicar i difondre notícies d’actualitat des de diferents pobles del municipi i altres (segons procedència de l’alumnat). |
NOTICIARI MUNICIPAL I ALTRES Esponellà Crespià Martís Vilert Les Anglades Banyoles Porqueres |