EL TRENCANOUS

 

COM QUE AVIAT ARRIBARÀ EL FESTIVAL DE NADAL DE L’ESCOLA…

“Cada cop que arriba la nit de Nadal, una pluja de regals inunda la casa de la Marie i en Fritz. Aquesta vegada la nena està fascinada per un trencanous de fusta. A la nit, quan tothom dorm, ella veu que el Trencanous pren vida i s’enfronta valentament amb un exèrcit de ratolins. Però és possible, això? No deu haver estat cosa de la seva imaginació?

El padrí de la Marie, l’extravagant senyor Drosselmeier, revelarà a la petita que els somnis són, molts cops, més reals del que ens pensem.”

 

conte-trencanous

 

I per saber-ne més…

El TRENCANOUS (en rus, Щелкунчик / Schelkúnchik) és un conte de fades-ballet estructurat en dos actes, que va ser encarregat pel director dels Teatres Imperials, Ivan Vsevolozhky al 1891 i es va estrenar al 1892. La música va ser composada per Piotr Ilich Chaikovski. El llibret es va basar en l’adaptació d’Alejandro Dumas del conte “El trencanous i el rei dels ratolins”, de Ernst Theodor Amadeus Hoffmann.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EM LLEGEIXES EL DE L’ÓS?

“Els primers contes, aquelles històries que petits i grans compartim en una estona de lectura abans de dormir o acomodats al sofà de casa, poden ser la primera brúixola dels més petits de casa per entendre el món”

La Marta Espar, periodista i mare de l’escola, ha fet un article molt interessant (Em llegeixes el de l’ós?) sobre la importància i els beneficis de llegir contes als nostres fills des de ben petits, ja sigui per establir vincles afectius com per millorar la seva capacitat d’expressió, comprensió, imaginació, etc.

Al final de l’article la Marta ens recorda les regles d’or per aconseguir joves lectors:

  • Practicar amb l’exemple. Si es vol fomentar la lectura des de casa, el primer que cal és que els nens vegin llegir els seus pares i que, quan ho fan, estan tranquils i relaxats.
  • No fer llegir els nens sinó llegir amb els nens. Si des de petits se’ls imposa la lectura com un deure quan encara són aprenents, és la millor manera perquè l’avorreixin abans de ser-hi competents.
  • Remenar a les biblioteques. Acostumar els petits a anar a les biblioteques a llegir i a buscar llibres és un altre recurs per fomentar la lectura.
  • Espai i temps. Comptar amb un espai i un temps per dedicar-lo a la lectura individual o compartida.
  • Contacontes i companyia. Participar en les activitats d’animació a la lectura que s’ofereixin a l’entorn on viu.

Us animem a llegir-lo, el trobareu aquí: http://criatures.ara.cat/familia/Em-llegeixes-los_0_1673232675.html

GUIA DE LITERATURA INFANTIL I JUVENIL: ESTIU 2016

Per acabar el curs, us deixem amb una sel·lecció de lectures infantils i juvenils feta per les biblioteques de les comarques gironines: Guia de literatura infantil i juvenil: estiu 2016

Que tingueu un bon estiu!

Il·lustració de Marta Montañà

Il·lustració de Marta Montañà