COM QUE AVIAT ARRIBARÀ EL FESTIVAL DE NADAL DE L’ESCOLA…
“Cada cop que arriba la nit de Nadal, una pluja de regals inunda la casa de la Marie i en Fritz. Aquesta vegada la nena està fascinada per un trencanous de fusta. A la nit, quan tothom dorm, ella veu que el Trencanous pren vida i s’enfronta valentament amb un exèrcit de ratolins. Però és possible, això? No deu haver estat cosa de la seva imaginació?
El padrí de la Marie, l’extravagant senyor Drosselmeier, revelarà a la petita que els somnis són, molts cops, més reals del que ens pensem.”
I per saber-ne més…
El TRENCANOUS (en rus, Щелкунчик / Schelkúnchik) és un conte de fades-ballet estructurat en dos actes, que va ser encarregat pel director dels Teatres Imperials, Ivan Vsevolozhky al 1891 i es va estrenar al 1892. La música va ser composada per Piotr Ilich Chaikovski. El llibret es va basar en l’adaptació d’Alejandro Dumas del conte “El trencanous i el rei dels ratolins”, de Ernst Theodor Amadeus Hoffmann.