APADRINAMENT LECTOR

La lectura és un dels continguts bàsics del procés d’ensenyament- aprenentatge del nen/a. El procés lector du implícit una sèrie d’habilitats tant lingüístiques com socials que ajudaran a l’infant a desenvolupar diverses capacitats que de ben segur farà servir en molts dels àmbits de la seva vida quotidiana.
És important que l’escola ofereixi les eines necessàries per a què el nen/a agafi l’hàbit lector i aconsegueixi llegir pel plaer de llegir.

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades pels  alumnes dels cursos superiors  i que fan de padrins de lectura i alumnes de cicle inicial i P-5  que fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa que l’alumne padrí adquireix el compromís de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol: l’ajuda a llegir i actua com a bon model de lectura, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

Clica la foto per veure les fotos del primer dia d’apadrinament  lector dels alumnes de quart i P-5