El Petit Príncep

Aqui teniu el conte “El Petit Princep” Espero que gaudiu i disfreteu d’aquesta gran història.

L’obra més coneguda d’Antoine de Saint-Exupéry i, la qui més reconeixement li va donar. Narra la trobada i les converses d’un nen i un aviador i, com aquests fan replantejar la vida a l’adult. Sota l’aparença d’un conte per a nens trobem aquest conte poètic i filosòfic. L’autor ens convida a trobar el nen que tots porten a dintre i, que poques persones recorden.

Una de les claus del llibre és el seu llenguatge  senzill i directe, entenedor pels nens i, que serveix de vehicle per a transmetre una concepció simbòlica de la vida. Un fenomen editorial i cultural únic traduït a més de 180 idiomes. S’han editat més de 80 milions de llibres, cd’s, dvd’s i encara continua vigent i de plena actualitat.

El petit príncep. Audioconte

Descobreix el conte “El Petit Príncep”  d’Antoine de Saint-Exupéry, recitat en català.

Tríptics

Cap nen o nena neix amb el gust per la lectura.Primer els pares i mares i més endavant l’escola,tots tenim la gran responsabilitat d’ajudar-los a fer entrar el cuquet pels llibres i per llegir.

Hem d’incentivar el gust per la lectura,aquest és un dels grans reptes que avui dia tenen totes les escoles i per aquest motiu es promouen activitats i s’impulsen programes per tal de generar devoradors i devoradores de llibres.

A l’escola Teresa Bergadà coincidint amb l’acabament de cada trimestre,hem presentat aquests tríptics o petites guies bibliogràfiques que sempre poden ser útils a l’hora de triar un llibre i també poden contribuir a que els nens i nenes trobin,en alguns d’aquests títols,una finestra oberta a la seva imaginació.

CLIQUEU LA IMATGE PER ACCEDIR ALS TRIPTICS

Dia Mundial de la Poesia

El Dia Mundial de la Poesia és una celebració que es realitza cada 21 de març anualment des de l’any 1999, quan la Conferència General de la UNESCO el va proclamar.

Arreu han sorgit iniciatives de caràcter divers per festejar-lo. Des de l’any 2007 la Institució de les Lletres Catalanes promociona aquesta celebració a les terres de parla catalana amb l’organització de diferents accions amb l’objectiu de difondre el fet poètic, des de lectures de poemes a diferents poblacions fins a l’edició d’un opuscle commemoratiu que conté un poema creat especialment per a l’ocasió, original en llengua catalana i traduït a diverses llengües.

Aquest es el poema d’aquest any:

Poema-DMP-2019

50 curts imprescindibles per treballar les emocions i els valors a l’aula

A l’escola, a part d’ensenyar matemàtiques, llengua, ciències,… és fonamental treballar les emocions i els valors.

Una bona manera de fer-ho és utilitzar els curts. A partir de la seva visualització es poden establir diàlegs i converses molt interessants amb els infants.

En aquest article trobaràs 50 curts que et poden ser útils per treballar valors fonamentals com el treball en equip, la convivència, la motivació, la solidaritat, l’amistat, l’amor, la resolució de conflictes…

FONT:Nati Bergada

Clica la imatge per accedir a la web de Nati Bergada