Dia Mundial de la Poesia

El Dia Mundial de la Poesia és una celebració que es realitza cada 21 de març anualment des de l’any 1999, quan la Conferència General de la UNESCO el va proclamar.

Arreu han sorgit iniciatives de caràcter divers per festejar-lo. Des de l’any 2007 la Institució de les Lletres Catalanes promociona aquesta celebració a les terres de parla catalana amb l’organització de diferents accions amb l’objectiu de difondre el fet poètic, des de lectures de poemes a diferents poblacions fins a l’edició d’un opuscle commemoratiu que conté un poema creat especialment per a l’ocasió, original en llengua catalana i traduït a diverses llengües.

Aquest es el poema d’aquest any:

Poema-DMP-2019

50 curts imprescindibles per treballar les emocions i els valors a l’aula

A l’escola, a part d’ensenyar matemàtiques, llengua, ciències,… és fonamental treballar les emocions i els valors.

Una bona manera de fer-ho és utilitzar els curts. A partir de la seva visualització es poden establir diàlegs i converses molt interessants amb els infants.

En aquest article trobaràs 50 curts que et poden ser útils per treballar valors fonamentals com el treball en equip, la convivència, la motivació, la solidaritat, l’amistat, l’amor, la resolució de conflictes…

FONT:Nati Bergada

Clica la imatge per accedir a la web de Nati Bergada

APADRINAMENT LECTOR

La lectura és un dels continguts bàsics del procés d’ensenyament- aprenentatge del nen/a. El procés lector du implícit una sèrie d’habilitats tant lingüístiques com socials que ajudaran a l’infant a desenvolupar diverses capacitats que de ben segur farà servir en molts dels àmbits de la seva vida quotidiana.
És important que l’escola ofereixi les eines necessàries per a què el nen/a agafi l’hàbit lector i aconsegueixi llegir pel plaer de llegir.

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades pels  alumnes dels cursos superiors  i que fan de padrins de lectura i alumnes de cicle inicial i P-5  que fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa que l’alumne padrí adquireix el compromís de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol: l’ajuda a llegir i actua com a bon model de lectura, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

Clica la foto per veure les fotos del primer dia d’apadrinament  lector dels alumnes de quart i P-5

Clica l’enllaç per veure les fotos del primer dia d’apadrinament  lector dels alumnes de cinquè i primer i també els alumnes de sisè i segon.

Acte inaugural apadrinament lector 6èB-2nB

34 Frases cèlebres i il·lustracions sobre la lectura

En aquest article de la Nati Bergadà trobarem un recull de frases cèlebres que ens poden ser útils per animar els nostres infants a llegir. Cada frase cèlebre va acompanyada d’una il·lustració.
Clica la imatge per  poder veure boniques imatges i poder  gaudir de les frases que ens parlen de la lectura