INICI

book

Benvinguts al nostre bloc de la biblioteca de l’escola.

La funció de la biblioteca escolar no és únicament la de facilitar llibres a tots els membres de la comunitat educativa. La seva funció va més enllà, ja que forma part important de la columna vertebral que conformen els eixos transversals. És a la vegada eina i matèria.

Si sempre s’ha dit que la informació és poder, avui dia que la quantitat d’informació que existeix és tan ingent, s’ha fet imprescindible que les persones coneguem on l’hem d’anar buscar i com trobar-la. I per obtenir la informació adient en el moment adequat, les eines bàsiques  que necessita tothom són entendre i saber expressar les seves necessitats a nivell informatiu. En aquest nou panorama, la lectura i escriptura han reforçat el seu caràcter d’eines bàsiques per a l’aprenentatge. Si a un nen, per no dir un adult, li costa llegir, encara que pugui trobar molta informació a internet, no sabrà destriar el gra de la palla i, difícilment, arribarà a trobar allò que busca: una pantalla d’ordinador s’ha de llegir com qualsevol llibre, fullet d’instruccions, recepta mèdica, horari d’atenció al públic, formulari… S’insisteix en la importància de millorar el nivell de lectura i escriptura dels estudiants i la biblioteca escolar té una funció imprescindible en aquesta millora.

FONT: www.xtec.cat

Dimecres 11 d’Octubre 2017
Aquesta setmana els alumnes de cile inicial i cicle mitjà han visitat la biblioteca del poble on han pogut gaudir de l’exposició:

Dijous 30 de Març
Els nens i nenes de P-4 a la Biblioteca del poble.

Anem a la biblioteca on PhotoPeach

Dijous 23 de Març 2017
Els més petits gaudeixen de la lectura al nou espai de la seva biblioteca.

Els petits a la biblioteca on PhotoPeach

images (1)

DIJOUS 18 DE FEBRER 2016

Avui tots els nens i nenes de l’escola he manat al teatre a veure la història de Pinocchio.

Pinocchio és la història d’un nen lliure, sense prejudicis ni complexes, desobedient i entremaliat, però alhora ingenu, molt ingenu. Geppetto, amb l’instint protector del pare, intenta vetllar per la seva educació. En canvi, Pinocchio, desobedient, es veurà immers en vàries aventures, que el faran créixer i madurar com a persona fins a acabar extenuat i, pràcticament… amb un final sorprenent. Aquesta és una interpretació que La Baldufa fa del text original de Carlo Collodi.

Paper i fusta es posen a disposició de la història per a aconseguir una proposta versàtil i molt orgànica a partir de la que podrem submergir-nos en l’imaginari d’un nen-titella. Un conte que permet reflexionar al voltant de valors com l’educació, l’esforç, la responsabilitat i la sinceritat.

La Companyia de Comediants La Baldufa és una companyia de teatre nascuda a Lleida l’any 1996. Té una trajectòria professional avalada per la participació en nombrosos festivals i mostres teatrals dins i fora del país .

Les seves creacions destaquen per la qualitat artística, per la utilització de diferents recursos teatrals -ombres, titelles, treball d’actor, treball gestual- i pel seu compromís amb el públic infantil. Ofereix sempre espectacles intel·ligents, que estimulen el pensament i la reflexió dels petits i grans.

images (1)

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *