Maqueta d’una catedral gòtica.

Al llarg del 3r trimestre els alumnes de 2n d’ESO han realitzat una maqueta a escala d’una catedral gòtica. Es tracta d’una activitat pràctica feta des de l’assignatura de socials que comptava amb l’ajuda del professor de plàstica (Manel Díaz), encarregat de realitzar el disseny de la maqueta.

La construcció de l’edifici ens ha permès relacionar d’una manera pràctica els continguts històrics i artístics de la matèria amb una part més creativa. Aquí en teniu el resultat!

?

Recollida selectiva d’oli

clakis

Un cop finalitzades les classes hem fet l’estudi estadístic de la recollida d’OLIKLAKs a l’ESO, amb els alumnes de matemàtiques de 4 d’ESO.

Després d’aquest estudi podem dir que la classe que més participat amb un 27% del total d’OLIKLAKS ha estat 4 d’ESO, tenim un gràfic on es veuen les aportacions de les classes. Ho hem estudiat des del punt de vista de les classes i el punt de vista de setmanes, va començar les dues primeres setmanes amb moltes aportacions i fins a l’última va haver una baixada d’aportacions.

Moltes gràcies per la vostra participació, entre tots hem de procurar fer un món millor, animem a la gent a continuar fent recollides selectives d’oli.

Sortida a Tarraco de 1r d’ESO

El passat dimarts 24 de maig els alumnes de 1r d’ESO van visitar els vestigis romans de la ciutat de Tarragona. La visita combinava un recorregut pels principals monuments i indrets de l’antiga Tarraco i un taller sobre l’antic Egipte.

L’arqueòloga que dirigia el recorregut no només ens va explicar amb pèls i senyals com era la ciutat romana, sinó que, a més, els nois i noies van poder aprendre moltes coses interessants sobre la vida quotidiana dels seus habitants tot manipulant reproduccions d’alguns objectes, com ara llànties d’oli, daus, tabes, sonalls, nines o tauletes de cera per escriure (les ipads de l’època). També van conèixer un importantíssim prohom de la ciutat, en Marcus, i la seva esposa, la Fàbia, tota una autèntica matrona romana, que els van explicar com es vestien els antics romans.

Al taller sobre l’antic Egipte, amb seu a l’antic pretori, els alumnes van poder ampliar alguns dels continguts treballats aquest trimestre a classe de socials i, sobretot, gaudir d’una exposició sobre els rituals mortuoris dels antics egipcis (procés de momificació inclosa) molt realista i molt IMPRESSIONANT… per a alguns, tot s’ha de dir, més que per a altres!!!!

Maria Camps, Ana Egea i Bibiana Morante

MECANOSCRIT DEL SEGON ORIGEN

El passat dilluns 6 de juny alguns dels nostres alumnes de 4t d’ESO presentaven els seus booktrailers sobre la lectura obligatòria de llengua catalana d’aquest trimestre, el Mecanoscrit del segon origen de Manuel de Pedrolo. Quina no seria la seva sorpresa en veure que els seus protagonistes, l’Alba i el Dídac, no s’ho havien volgut perdre!!!!

Com és evident, no ens vam poder estar de fer una foto de grup per recordar la visita. Aquí la teniu!

Bibiana Morante

Joc de rol

Aquesta setmana els alumnes de 4t d’ESO hem repassat i ampliat una mica el temari de la Guerra Civil Espanyola, jugant a un joc de rol que ens han organitzat conjuntament el professorat de socials i l’entitat Crom. Ha estat molt interessant viure una experiència d’aprendre d’una manera molt lúdica en grup, on tots hem hagut de participar i aplicar els nostres coneixements per anar resolent els diferents enigmes.

QR CODE WEEK

Aquesta setmana a la ESO s’està celebrant la QR CODE WEEK.

Les classes de 2n A i B han preparat tota una sèrie d’activitats i racons que distruibuïts per les parets de l’edifici et permeten aprendre un munt de coses noves escanejant amb els mòbils els codis QR.

Cada curs tindrà una hora durant aquesta setmana per realitzar l’activitat.

Us deixem unes fotografies dels murals:

TEATRE DE L’OPRIMIT A 4rt. D’ESO

A Educació EticoCívica del curs 4rt. d’ESO hem estat treballant la gestió de les emocions. No és fàcil a vegades posar a la pràctica el que en teoria hem après a l’aula: una correcta gestió de les emocions i del coneixement intern de nosaltres és bàsic per prendre les correctes decisions a la vida. Per aquesta raó els alumnes de 4rt. d’ESO han estat duent a terme l’anomenat “Teatre de l’oprimit”.

Nascut al Brasil als anys 60 i amb una vessant de caire social, el Teatre de l’oprimit és un tipus de teatre que pretén posar de manifest situacions injustes d’una manera clara pels espectadors. Davant d’aquests conflictes, els espectadors són convidats a comentar on rau el problema i quines solucions es podrien aportar per tal de que aquests conflictes puguin solucionar-se o al menys donar directrius per tal de que disminueixi la gravetat. Una vegada un espectador proposa una solució, aquest espectador agafa un dels “rols” que es veuen a l’obra i l’interpreta segons la seva manera de fer per tal d’aportar solucions al conflicte.

Els alumnes de 4rt. han pogut divertir-se, ajudar-se i dur a terme tècniques teatrals en un context on tothom podia aprendre de tothom, professor inclòs.

Trip to Sylt island 28/04/2016

Avui el dia s’ha llevat més clar, però aquí mai se sap. Ahir també  semblava que faria bo i va ser el dia més plujós i fred de tots.
Ha acabat sortint el sol a estones al migdia però també ha fet força vent. Igualment, ens ho hem passat molt bé. Les vistes eren molt boniques, ens hem atrevit a mullar-nos els peus i realment l’aigua era molt freda.
Aprofitant un dia de sol tan esplèndid, hem passejat i fet les últimes compres pel centre de Westerland abans d’agafar el tren de tornada.
Hem arribat a les 8 a Elmshorn i cadascú ha fet l’últim sopar amb la família i ha preparat la maleta.

Demà al matí ens tenen preparat un esmorzar de comiat especial a l’institut, a més a més d’alguns jocs. A mig matí les famílies ens acompanyaran a l’aeroport on ens acomiadarem.

L'educació és el passaport cap al futur, el demà pertany a aquells que es preparen per a ell en el dia d'avui.