TEATRE DE L’OPRIMIT A 4rt. D’ESO

A Educació EticoCívica del curs 4rt. d’ESO hem estat treballant la gestió de les emocions. No és fàcil a vegades posar a la pràctica el que en teoria hem après a l’aula: una correcta gestió de les emocions i del coneixement intern de nosaltres és bàsic per prendre les correctes decisions a la vida. Per aquesta raó els alumnes de 4rt. d’ESO han estat duent a terme l’anomenat “Teatre de l’oprimit”.

Nascut al Brasil als anys 60 i amb una vessant de caire social, el Teatre de l’oprimit és un tipus de teatre que pretén posar de manifest situacions injustes d’una manera clara pels espectadors. Davant d’aquests conflictes, els espectadors són convidats a comentar on rau el problema i quines solucions es podrien aportar per tal de que aquests conflictes puguin solucionar-se o al menys donar directrius per tal de que disminueixi la gravetat. Una vegada un espectador proposa una solució, aquest espectador agafa un dels “rols” que es veuen a l’obra i l’interpreta segons la seva manera de fer per tal d’aportar solucions al conflicte.

Els alumnes de 4rt. han pogut divertir-se, ajudar-se i dur a terme tècniques teatrals en un context on tothom podia aprendre de tothom, professor inclòs.