II FESTA INTERCULTURAL (24 d’abril)

Si  voleu  disfrutar  una  estoneta,  no  deixeu  de  veure  els  videos  i  àlbums  de  fotos   de   la  festa.  Hi  ha  imatges  de  les  diferents  actuacions,  així  com  del  berenar  i  els  diferents  tallers.

Aprofitem  per  agraïr  novament  la  implicació  i  la  participació  de  tota   la  comunitat  educativa  en  els  diferents  actes  i  activitats  realitzats.  Moltíssimes  gràcies  a  tots.

Aquest va ser el programa d’actes:

ENS CONEIXEM I CONEIXEM ALS ALTRES (Curs 2008-09)

Continuant  el  treball  iniciat  anys  enrera,   els  nens  i  nenes    han  investigat, han  treballat  de  valent   i  han  après  moltes  coses  sobre  el  món  que  compartim.

A  continuació  us  oferim  una  petita  mostra  de  com  va  desenvolupant-se  i  creixent  el  nostre projecte   de  centre   sobre  la   interculturalitat. Esperem  que  seigui  del  vostre  interés:

Educació  Infantil

Cicle  Inicial

Cicle  Mitjà

Cicle Superior

Xerrada sobre la vida al Sàhara Occidental

Al  mes  d’abril,  en  Gerard  Peris,  va  venir  a  la  nostra  escola  per  explicar -nos  coses  sobre  el  seu  viatge  al  Sàhara  Occidental.  Ens  va  ensenyar  fotos  de  pobles, de les  cases, l’escola  i  la  gent  que  viu  allà.

La  Julud  i  jo (Chaima)  vam  dir  les  lletres  de  l’alifat  que  es  veien  escrites  a  una  pissarra  d’una  de  les  fotografies  que  vam  veure.

Ens  va  agradar  molt  aquesta  activitat.    Moltes   gràcies   Gerard !!

Si  voleu,  podeu  escoltar   una  entrevista  i  veure  algunes  fotos  que  ens  van  fer  durant  la  xerrada.   (Chaima  i  Julud – 2n)

II Festa Intercultural

Degut  a  la  bona  acollida  que  va  tenir  el  curs  passat, aquest  curscelebrarem  la  segona  festa  intercultural.  Serà  el  24  d’abril  de  15  a  17  h. 

Començarem  novament  amb  una  mostra  de  balls  i  cançons  d’arreu  que  els  nens  i  famíllies ja  estan  preparant.  Aquí   teniu  una  petita  mostra  dels  assaigs!

Us  animem  a  venir  a  la  nostra  escola  i  compartir  una  tarda  de  convivència  festiva !!

Nines del món

Els  materials  de  rebuig  ens  permeten  imaginar  i  crear  infinitat  de  coses  com,  per  exemple,  una  col.lecció  de  nines  del  món  amb  els  vestits  típics  del  país  d’origen  dels  seus  petits  autors.

Aquest  és  el  projecte  que  actualment  estan  realitzant  els  alumnes  de  l’Aula  Oberta  utilitzant  ampolles, papers, llanes  i  robes.

Us  n’oferim  una  petita  mostra.  Esperem  que  us  agradi !!

Més  endavant  podreu  veure  la  col.lecció  completa.

El  vestit  típic  de  Romania  de  l’home  consisteix  en  una  gorra (càciulà) de color negre amb flors  de  molts  colors, una camisa  blanca  molt  llarga, una  armilla (vestà) de  color  marró  amb  negre, unes  mitges blanques  (izmene), unes  botes (opinu) de color negre  o  marró  i  cascavells  de  molts  colors  a  les  cames.  (Diana Man- 6è)

II Festa Intercultural

Degut  a  la  bona  acollida  que  va  tenir  el  curs  passat, aquest  curs  celebrarem  la  II Festa  Intercultural. Serà  el  24 d’abril  de  15  a  17 h.

Començarem  novament  amb  una  mostra  de  balls  i  cançons  d’arreu  del  món  que  els  nens  i  famílies  ja  estan  preparant.

Aquí  teniu  una  petita  mostra  dels  assaigs  i  preparatius !!

Us  animem  a  venir  a  la  nostra  escola  i  compartir  una  tarda  de  convivéncia  festiva.  No  hi   falteu!!

Excursió al Delta del Llobregat

(Per  Ruth  Constante, María  Linares  i  Diana  Man – 6è) 

El  23  de  març  molts  dels  nois  i  noies  nouvinguts  de  les  escoles  i  instituts  del  Prat  vam  anar  a  veure  el  Delta  del  Llobregat.

Vam  sortir  en  autocar  des  de  l’escola  els  nois  de  l’Institut  Baldiri  Guilera, Ribera  Baixa  i  la  nostra  escola.

Vam  anar  cap  al  Delta. Ens  vam  dividir  en  tres  grups: vermell, verd  i  groc. Vam  veure  el  bosc,  el  riu  i  la  platja. A  l’Aguait  del  Sabogal  vam  veure  els  ocells: ànec  collverd, polla  d’aigua, fotja, morell  cap roig, ànec  cullerot, camesllargues, cabusset… També  vam  veure  les  plantes: jonqueres, canyís  i  boga.

A  la  platja  vam  pujar  al  mirador  per  observar  el  Delta  des  de  dalt. Era  el  Mirador  de  la  Desembocadura.

Diana:  Em  va  agradar  molt  aquesta  sortida  perquè  vaig  conèixer  a  dues  noies  de l’IES  Ribera  Baixa. Es  diuen  Yéssica  i  Andrea. La  monitora  es  diu  Aranxa  i  ens  va  explicar  moltes  coses. Em  va  agradar  molt  aquesta  sortida.

Visita a Prat ràdio

Aquest  mes, el  dia  11  de  març  vam  anar  al  Prat  Ràdio  91.6 FM.

Un  home, en  David  Muñoz, que  és  el  productor, ens  va  convidar  a  passar  i  ens  va  explicar  com  funciona  la  ràdio. Ens  va  explicar  que  hi  ha  12  persones  que  hi  treballen  i  que  cada  dia  quan  escoltem  la  ràdio  aquestes  12  persones  treballen  perquè  surtin  les  emissions. També  ens  va  explicar  com  busquen  les  notícies. Ens  va  dir  que  moltes  vegades  surten  al  carrer  i  que  hi  ha  molts  col.laboradors  que  els  ajuden  a  fer  els  programes.

Després  vam  anar  a  visitar  les  sales  que  hi  ha  allí: vam  visitar  la  sala  de  reunions. Quan  hi  vam  arribar  uns  col.laboradors  tenien  una  reunió. També  vam  visitar  la  sala  de  gravacions, però  la  sala  que  més  em  va  agradar  a  mí  va  ser  la  discoteca. Nosaltres  pensàvem  que  era  un  lloc  per  a  ballar, però  quan  van  obrir  la  porta  vam  descobrir  que  era  una  habitació  on hi  havia  molts  CDs. Hi  havia  música  de  tot  tipus: anglesa, espanyola, catalana… tot  el  que  volies  trobar. Quan  vam  acabar  de  “ballar” vam  anar  a  la  sala  de  redacció  i   vam  fer  preguntes  als  redactors.

En  acabar  la  visita, vam  anar  a  gravar  un  conte  que  havíem  preparat  a  l’escola: L’àvia  Pepa. Ens  va  sortir  molt  bé. El  vam  gravar  dues  vegades. Jo  estava  molt  contenta. Encara  que  estava  molt   malalta  i  tenia  por  de  no  poder  cantar, al  final  sí  que  ho  vaig  fer  i  va  quedar  molt  bé.

Finalment , en  Daniel  Muñoz  ens  va  fer  uns  regals  per  a  recordar-nos  de  la  nostra  visita  a  la  ràdio: una  tassa  i  unes  enganxines.

                                                                    (Diana  Man – 6è)

El regalo una cançó

Per  aquestes  festes  de  Nadal, la  Diana  i  la  Roxana  ens  han  regalat  una  nadala  del  seu  país: Romania. 

Es  diu: Noi in seara de Cràcium  i  sona  així  de  bé !!

(Properament  penjarem  la  cançó)

1ª FESTA INTERCULTURAL (VIDEOS)

El  dia  25  de  maig  vam  celebrar  la  1ª  Festa  Intercultural  a  la  nostra  escola.  Aquesta  festa  pretenia  ser  un   pretext  per  a  gaudir  d’una  tarda  de   convivència  de  tots  els  membres  de  la  Comunitat  Educativa  del  Centre.

Vam  gaudir  de  dues  hores  de  música  i  danses  típiques  d’arreu  del  món, d’un  berenar  aportat  entre  totes  les  famílies  del  centre  i  de l’actuació  de  la  colla  de  diables  del  Prat.

La  festa  va  resultar  un  èxit !!

Us  oferim  una  petita  mostra  d’alguns  moments  de  la   tarda.  Esperem  que  us  agradi!
Aprofitem  per  a  donar  novament  les  gràcies  a  tothom!!

ENS CONEIXEM I CONEIXEM ELS ALTRES (Curs 2007-08)

Aquest  any, des  de  l’Aula  Oberta,  vam  impulsar  el  treball  de  la  Interculturalitat  d’una  manera  més  intensa, proposant  activitats  a  realitzar  des  de  les  diferents  matèries  del  currículum  i  va  ser  el  tema  central  de  la  Setmana  Cultural  que  es  va  celebrar  durant  la  segona  quinzena  d’abril, coincidint  amb  la  festivitat  de  Sant  Jordi.

Les  cultures  estudiades  no  van   ser  escollides  a  l’atzar, sinó  que  representen  les  cultures  tant  majoritàries  com  minoritàries  dels/ de  les  alumnes  de  la  nostra  escola.

Durant  tot  el  curs  els  nens  han  relitzat  tot  un  seguit  de  treballs  i  d’activitats .  A  continuació  us   convidem  a  seguir  “una  visita  guiada”  per  la  nostra  escola  en  la  que  podreu  conèixer   diferents  “racons”  del  nostre  món  a  través  de  l’exposició  realitzada  conjuntament  pels  nostres  alumnes.

Esperem  que  us  agradi !!