Viatges, tours per l’escola i curts. Així són els nostres productes finals.

Quin viatge!! (Educació Infantil)

El producte final del projecte fou la realització d’una obra de teatre com a resum de tot el que s’havia aprés. Els personatges viatjaven a cada país treballat i exposaven el que havien aprés.  Aquest treball era un gran repte tant per l’edat de l’alumnat, la por escènica  i un treball en equip general que resumia tot el treball realitzat.

El producte es va decidir que aniria dirigit als companys d’infantil i a les famílies de l’alumnat però també s’exposaria al bloc de l’escola per a que tothom pogués gaudir-lo.

Finalment, donat que un dels països era Kenya i van descobrir que els nens i nenes tenien moltes necessitats, es volia fer algun tipus de donació per a una ONG per ajudar-los.

 

Mostrem la primària a P5 (Cicle inicial)

Tal i com s’ha explicat anteriorment el producte final del projecte d’acompanyament es feia en tres parts. Per a la primera part fou una ruta per primària i era necessari preparar un guió per recordar tot el que s’havia d’exposar, a la segona part es va decidir que conjuntament prepararien un Prezi on exposarien tot el que es treballa i respondrien a tots els dubtes que anaren sorgint. Finalment, per a la presentació del pati, es faria amb l’ajuda del professor d’educació física i on els exposarien quins jocs poden fer-se al pati, quins espais i activitats té i quines normes hi ha. Per a que el pogueren conèixer van decidir fer una gimcana d’activitats que anomenaren “mini olimpíades”.

L’elaboració de tot el producte fou un gran repte per a l’alumnat de primer ja que ells es posaven en la situació d’ensenyar, de fer de mestres. Una vegada preparades les presentacions i les activitats, la setmana anterior a la que es portaria a terme es van fer un conjunt d’assajos per a que tothom recordés que havia de fer. Van comptar amb l’ajuda de l’alumnat de segon que interpretava a l’alumnat de P5 i que valoraven que s’havia de millorar.

El producte final es va presentar en tres dies diferents. En un primer matí es va portar a terme el tour. L’alumnat de primer havia confeccionat grups i es repartiren per explicar cadascuna dels espais de primària. Contestaven els dubtes i exposaven les activitats que allà es feien. El segon matí, a l’hora d’educació física de l’alumnat de primer, es va portar a terme l’explicació del pati de primària i la gimcana de jocs. Finalment, en una última sessió, es va exposar a la classe les dinàmiques d’aula i per la tarda es va fer una festa d’acomiadament per a tothom.

Com es pot observar, el producte final fou una exposició pública cap els companys però al mateix temps l’activitat va quedar reflectida al bloc de l’escola on s’exposava a les famílies el treball realitzat. Aquest fet tenia especial importància per a les famílies d’infantil les quals solen mostrar una gran preocupació en el salt cap a primària de la canalla i era també una forma de que veiessin que es feia també a primària i no costés tant el canvi i poguessin ajudar a les nenes i als nens.

 

Presentació del curt (Cicle mitjà)

El producte final del projecte fou la creació d’un curt sobre qualsevol tema. Per comoditat tots els equips de treball van decidir fer una petita pel·lícula però podrien haver triat qualsevol tipus de gènere o tècnica de gravació.

La idea final d’aquest producte reflectia un recull de tot el que s’havia treballat al llarg del projecte, les parts de la pel·lícula, els tipus de plànols, l’escriptura dels guions, la gestió del treball i del grup. Per a l’alumnat, tots aquests objectius implicaven un repte ja que partien des del desconeixement de com es feia i també de la falta de capacitat de treball en equip a més de l’ús de tecnologies, que encara que les coneixen amb antelació per l’ús de tauletes i mòbil amb les famílies, mai havien donat un ús pràctic com pugi ser l’edició de vídeos, imatges o àudio.

Al final del curs es va portar a terme una projecció a l’aula de tots els curts, com si d’un cinema es tractara amb crispetes i refresc, després va tenir lloc un cine-fòrum sobre els curts i finalment es va realitzar una petita entrega de premis.

El projecte a més de ser públic per als membres de la classe també es va donar una còpia a les famílies i es va penjar al bloc de l’escola un recull de tot el procés per a que tothom pogués accedir.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *