Explorem, experimentem i aprenem!

Una vegada vam traspassar als nostres alumnes com es duria a terme el projecte, què faríem, com ho faríem, què aprendríem,… vam començar a fer la distribució dels grups, tenint en compte que els grups fossin heterogenis.

Cada grup va decidir un representant per tal que aquest fos qui organitzés les tasques dins del grup de treball amb la finalitat que fos un treball cooperatiu i d’autogestió. Alhora, les mestres interveníem per ajudar i guiar en la distribució dels rols , la cerca d’informació, la realització dels murals, de maquetes,…

Es van crear cinc grups, els temes en els quals ens vam centrar, tenint en compte els interessos d’ells van ser:

  • Constel·lacions
  • Planetes
  • El Sol
  • La Lluna
  • La Terra.

A partir d’aquí, entre tots, vam decidir què volíem saber, curiositats,… de cada tema, i els vam ensenyar com podien fer la cerca d’informació (visites a la biblioteca de l’escola, a la biblioteca pública del poble, a internet, preguntant a familiars, etc.), com seleccionar-la, plasmar-la al mural, què havien de fer i tot seguit crear el treball final (lapbook). També vam preparar una exposició al vestíbul de l’escola, així com també pels passadissos de la planta baixa.

En la selecció de la informació ens vam trobar que els costava una mica, i les mestres aquí vam guiar bastant com fer-la.

  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *