Llums, càmera i acció (METODOLOGIA)

Després de fer la tria del projecte, es plantegen les preguntes del què volen saber. Els alumnes agrupen les preguntes per temàtiques i a cada grup de preguntes se’ls hi posa un títol.

A partir dels seus coneixements previs i allò que els motiva, els alumnes pacten i es distribueixen en diversos grups; per tant la formació dels grups és a partir del seu interès sense tenir en compte si són o no heterogenis. Un cop fets els grups, comencen la recerca d’informació a través de llibres de la biblioteca municipal, internet, entrevistes a experts, etc.

Cada grup s’especialitza en un dels sis temes:

  • Història del cinema
  • Què necessita una pel·lícula
  • Vestuari i maquillatge
  • Curiositats
  • Efectes especials
  • Actors i actrius

Una vegada cada grup fa la recerca de la informació per contestar les preguntes, elaboren una exposició per compartir la informació recollida.

A través del context del cinema, hem treballat la cerca d’informació aprenent la fiabilitat, comparació, dominis de les pàgines webs per extreure la millor informació.

A partir d’aquest punt, continuarem per aconseguir el producte final que serà la producció d’un curtmetratge. Per dur-ho a terme es realitza un canvi d’equips, basat en els diferents rols tècnics i artístics que requereix un producte audiovisual:

  • Guionistes
  • Direcció-producció
  • Decorats i atrezzo
  • Actors i actrius
  • Vestuari i maquillatge
  • Càmeres

Seguint aquests rols es prepararan un seguit d’activitats que culminaran en el producte final.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *