Com podem tenir l’aula més neta, endreçada i sostenible?
Els previs del projecte
Tot parteix de l’observació i la preocupació per part de direcció de l’estat de les aules i d’alguns incidents que tenen lloc a principi de curs (petits furts de material, manca de respecte pel mobiliari…). Es porta el tema al Consell de delegats i la comissió ambiental per demanar a l’alumnat que hi forma part si tenen alguna idea de com fer que els alumnes de cada grup sigui més responsable de la seva aula i millorar l’estat i la convivència dins d’aquestes.
Les primeres idees
De l’alumnat que forma part de la comissió ambiental sorgeix la idea de fer un concurs “Aules netes, endreçades i sostenibles” a nivell de centre. Ells mateixos consideren que les normes no es compleixen i aquest podria ser un bon incentiu. El grup classe guanyador tindrà un premi lúdic al final del trimestre.
D’altra banda, del consell de delegats es recull una demanda que sorgeix de l’alumnat d‘algunes tutories: a les aules se separa només el paper per al seu reciclatge i consideren que també hi hauria d’haver un contenidor d’envasos per poder separar l’alumini, tetrabrics i altres (fins al moment els contenidors d’envasos es localitzaven als espais comuns del centre). Es valora el component conscienciador envers la correcta separació de residus que pot tenir el fet que a les aules de tutoria pren la decisió que es donarà resposta afirmativa a la demanda.