Com us hem explicat en la planificació, nosaltres no hem pogut implementar el projecte que teníem previst inicialment i el que us volem mostrar és una de les diferents activitats cooperatives que hem pogut fer durant aquest 3r trimestre dins dels mòduls de GES (Educació Secundària per a adults).
L’activitat que us presentem és un escape room adreçada als alumnes del mòdul de Llengua Catalana I. L’objectiu d’aquesta activitat és repassar i consolidar els continguts que hem après durant el mòdul mitjançant una activitat cooperativa que promogui la participació i la interacció dels alumnes a l’aula respectant els diferents punts de vista i nivells d’aprenentatge.
Pel que fa a la metodologia, es tracta d’una activitat cooperativa en equips de 4 alumnes escollits pel docent de forma heterogènia. Els grups han estat escollits en funció de l’observació i el treball diari que han fet els alumnes durant el mòdul per tal de que estiguin equilibrats. Cada equip s’ha de repartir les tasques i rols (secretari, organitzador, moderador i portaveu) perquè l’objectiu és que tots passin pels diferents rols assignats.
El rol del docent és el de guia i facilitador que orienta els equips durant tot el procés. El docent ha d’intentar respectar els diferents ritmes de treball i fer les anotacions i aclaracions oportunes perquè els diferents equips consolidin els aprenentatges i puguin avançar en el desenvolupament de l’activitat plantejada.