La metodologia del projecte

El producte final del projecte seria la realització, per part de l’alumnat, d’una jornada de recreació històrica medieval, a la plaça de l’Oli de Valls, que estaria oberta al públic; en especial, a les famílies de l’alumnat i a les escoles de primària de la ciutat.

Des de bon començament, vam veure clar que el desenvolupament del projecte es dividiria en tres fases:

1. Una primera fase, que vam anomenar de “construcció de coneixement”, que serviria a l’alumnat per treballar i obtenir els coneixements clau sobre l’època històrica per a l’elaboració del producte final.
  2. Una segona fase, que es dedicaria exclusivament a pensar, preparar i assajar cadascuna de les escenes que formaran part de la recreació.
  3. Una tercera fase, l’últim dia del projecte, que seria la celebració de la jornada de recreació històrica medieval.