CAPSES D’APRENENTATGE

Les capses estan pensades per treballar en grups cooperatius. Són grups heterogenis organitzats pels mestres. Els rols assignats seran: encarregat del silenci, portaveu, secretari i ordre.
La previsió de temporalització és de vuit sessions de dues hores cada una per la realització de les capses.
Les capses que durem a terme són:
– Terra, mar i cel.
– On vius?
– I a tu, qui et cuida?
– Trepitja que trepitjaràs.
– Deixa’t portar.
Dins de cada capsa, trobaran tota la informació necessària (llibres de coneixement, revistes, reproductor de música, ninots, disfresses…).
Dintre de cada capsa els alumnes tindran les instruccions de la tasca a realitzar amb tot el material que necessiten i una graella d’autoavaluació del funcionament del grup. En acabar la setmana, cada grup explica la capsa que ha fet aquell dia, per tant, tots hauran passat per ella, i podran contrastar opinions, descobriments i plantejar dubtes.
Un cop hagin finalitzat les capses, realitzaran els mini mons, on es veurà reflectit el que han anat descobrint. L’alumne pot anar més enllà i plantejar-se nous dubtes o reptes.
Amb aquestes activitats es tenen en compte les intel·ligències múltiples de Gardner, treballant continguts de medi, l’àmbit d’aprendre a aprendre, incidint en l’autonomia, la iniciativa personal i el treball en grup.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *