El paper de l’alumnat ha estat central en totes les fases del projecte: la tria del testimoni que ha viscut el procés de migració, la selecció de les impressions, la confecció personal del llibre de vida, la presentació als companys i companyes… En definitiva, s’ha donat molta importància a la creativitat i originalitat…
També cal remarcar que la majoria de les activitats comportaven la implicació activa del grup; és a dir, s’han evitat les activitats excessivament guiades i amb un resultat únic.
Un cop finalitzat el projecte, l’alumnat l’ha valorat de manera individual mitjançant una enquesta realitzada a través de Google Forms: preguntes de resposta tancada i tres de resposta oberta on s’han pogut recollir els punts forts i febles del projecte segons la seva visió.
Com a punts positius, han remarcat la reflexió sobre aspectes centrats en la migració que no s’havien plantejat abans, el testimoni emotiu de les xerrades dels exalumnes, el treball en grup, el fet de trencar amb els horaris marcats per les matèries…
Com a punts febles, l’alumnat ha anotat la necessitat de més coordinació entre el professorat, la manca de temps per realitzar les tasques, els problemes amb la connexió Wifi del centre que condicionava excessivament la realització de determinades activitats…m