Avaluació del projecte “L’aigua” (INS Pla de l’Estany)

L’avaluació té en compte tant el treball de l’alumnat com una avaluació del propi projecte per part del professorat i alumnat.

L’avaluació de les tasques dels alumnes es realitza amb les eines següents:

• Com avaluem la realització del projecte (procés) i el producte final? Com plantegem l’avaluació formativa?
    • Es ponderen diferents elements de la forma següent
      • 10% actitud a l’aula i durant la sortida
      • 20% planificació del propi grup i seguiment del treball
      • 40% contingut del treball
      • 30% presentació oral:
        • 20% per part del professorat
        • 10% per part dels companys
    • El seguiment dia a dia permet orientar la tasca de l’alumnat
  •  Com intervenen els alumnes en la seva avaluació i valoració del projecte?
    • En l’exposició oral, els grups coavaluen a partir d’una rúbrica
    • Es fa una enquesta per valorar el conjunt del projecte
  • Usem la carpeta d’aprenentatge com a recurs d’avaluació?
    • Sí, es fa servir un sites
  • Amb quines evidències avaluem si els aprenentatges són significatius? A través de quins instruments o dinàmiques es poden tenir evidències dels aprenentatges?
    • Com  a element fonamental es fan servir rúbriques, concretament per a la planificació i seguiment del treball que fan els propis grups, per avaluar el contingut del treball, per avaluar la presentació oral
  • Com avaluem el treball en equip? Com obtenim dades individualitzades tot i que els alumnes treballin en equip? Tenim en compte diferents elements:
    • el professor posa una nota de seguiment del treball i d’actituds a cada hora
    • coavaluació de funcionament del grup
    • coavaluació de l’exposició oral
    • el professorat avalua el producte final de l’equip
  • Es plantegen activitats conclusives perquè els aprenents reconstrueixin el seu procés o recorregut: “on era a l’inici i on sóc ara?”
    • A cada activitat els alumnes es plantegen uns objectius que després es valoren amb el professorat (sobretot grau de compliment i plantejament dels dies següents).
    • L’exposició oral és un mecanisme de presentació del treball realitzat on es planteja explícitament com ha funcionat el grup:  tenen en compte les dinàmiques de grup, el treball, etc.
    • Amb l’exposició oral tots els grups aprenen dels altres perquè els temes són diferents vessant del tema central, que és l’aigua
  • Com emplenem els informes d’avaluació? Com plantegem la qualificació del projecte / versus qualificació de la matèria/es? Per a què serveix aquesta qualificació? Podem negociar amb cada alumne el significat de la nota, dins el seu procés personal d’aprenentatge?
    • La nota del projecte consta com  a crèdit de síntesi.
    • Amb els nous butlletins de qualificacions, la nota dels projectes repercutirà a la nota de les matèries.
    • Amb la coavaluació, l’alumnat participa del procés d’avaluació.

Per altra banda, l’equip docent avalua el projecte a través de:

• Avaluació del projecte i propostes de millora.
  • Enquesta a l’alumnat.