PLANIFICACIÓ

Aquest projecte parteix d’una pregunta que fem les mestres. La fem als alumnes de segon a l’inici del tercer trimestre, pocs dies abans d’anar de colònies.
Un dia, tot mirant a la finestra els hi preguntem: Què hi ha al cel?
Aquesta pregunta obre un munt de respostes i noves preguntes. És igual el cel de dia que el de nit? Què hi ha de dia? I de nit?
Aprofitem l’activitat per fer observacions al cel durant el dia, demanar-los que observin el cel quan és fosc, el mirem quan som de colònies…

Es tracta d’un projecte amb un model de programació força obert. Tenim clars els objectius i els continguts que volem treballar però anem seguint els interessos i motivacions dels alumnes. Els productes finals son: Una petita exposició oral del que hi ha al cel i l’elaboració d’un mural sobre l’univers i una maqueta d’una nau espacial que fan els alumnes repartits en diferents grups.
La temporització del projectes és d’unes 4 setmanes. Es treballa unes 3 sessions per setmana utilitzant diferents hores i agrupaments depenent de les activitats.