METODOLOGIA PROJECTE CURTS

Expliquem la metodologia del projecte als alumnes. El treball es farà per grups heterogenis en els que cada alumne tindrà un rol. L’avaluació es farà de tot el grup tenint en compte l’autoavaluació, l’observació directa i també les observacions que diàriament ells hauran d’escriure quan acabem les sessions en un diari de projecte.

Dediquem tres dies a la setmana amb sessions de dues hores cada dia a treballar en el projecte. La durada ha estat d’unes 5 setmanes.

Deixem molt clar que no s’avaluen només coneixements i continguts sinó el treball en equip: l’escolta activa, la participació, l’adaptació a les idees del grup… .

En tot moment la mestra acompanya al treball d’aquestes habilitats.

Un cop decidit els rols i el nom de cada equip, se’ls hi entrega una carpeta de cartolina on a davant hi posen el nom de l’equip i un dibuix representatiu que faran entre tots. Allà anirem guardant tots els continguts que treballem de manera escrita.

Ens posem a treballar: comencem amb la visualització d’un parell de curts i la seva posterior comprensió oral a través d’una fitxa de preguntes que hauran de respondre conjuntament amb l’equip. Tot seguit, dediquem unes sessions a investigar curiositats sobre els curtmetratges: quin va ser el primer? quan? festivals importants catalans? quan duren?…