Per dur a terme el projecte de Joan Brossa ens hem organitzat en petits grups heterogenis i l’espai de treball ha sigut a l’aula. Aquest projecte s’ha dut a terme en 4-5 sessions.
Cada grup va manipular lliurement amb material de la classe i crear diferents lletres escollir una lletra del nom de l’escola (colors, retoladors, pinzells,…). El rol del mestre va ser provocar la curiositat, les ganes de buscar formes en els objectes que els recordessin les lletres.
S’han tingut en compte les activitats de pensament dels infants. Hem partit d’un poema de Joan Brossa per crear-ne de propis amb les lletres de la nostra escola (ESCOLA JOVENTUT). Després hem proposat construir plàsticament les lletres dels poemes.
L’objectiu d’aquest treball és exposar-ho a la fira de contes. Aquesta fira es duu a terme el dia Sant Jordi i es comparteix amb la resta de companys d’escola, el poble i les famílies. Els nens i nenes reciten els poemes i mostren els treball plàstic realitzat.
S’han tingut en compte les diferències individuals dels alumnes. S’han ajustat els processos d’ensenyament i aprenentatge per tal que tots poguessin participar i aportar els seus propis coneixements.