Un cop els alumnes van escollir saber una mica més sobre el DRAC vell de Manresa, amb l’ajuda i implicació de les famílies, es van anar aportant a l’aula diferents tipus de materials per tal de que els nens busquessin: dvd’s, llibres, informació impresa, contes, etc…
Dintre d’aquest projecte han sorgit algunes necessitats, com saber el pes i la mesura del DRAC, i per això, es va tenir que investigar com es podria esbrinar. Han vist la necessitat de tenir una unitat de mesura per a tot el món igual, i els estris necessaris per poder calcular-ho: la bàscula i el metre.
S’ha treballat el calendari/ mesos, per poder situar la Festa Major de Manresa. Els actes culturals de la ciutat i conèixer el ball característic d’aquesta bèstia, gràcies a la coneixença d’un familiar de la classe.
Els alumnes han relacionat coneixements que tenen sobre alguns animals, semblants als dracs. Els rèptils, tenen moltes coses en comú; escames, urpes… a partir de l’observació a ull nuu d’unes tortugues vam poder veure les semblances amb alguns dracs.
També va sorgir la curiositat de saber perquè sempre els dracs tenien el paper de dolent en els contes. S’han treballat diferents tipologies textuals on els dracs tenen el paper de dolent, però també de bo.
Tenint en compte que son alumnes de 1r de primària, ha sigut crucial la implicació de les famílies en la busca d’informació i aportació de materials diversos.