Un cop fets els petits grups per interessos propis de l’alumne/a, hem de començar a posar-nos uns petits objectius a aconseguir. A la llibreta de projectes hi escriuen dos o tres objectius individuals concrets que els agradaria aconseguir.
Un cop tenim uns primers objectius, es proporciona a cada alumne/a una planificació del projecte. En aquest document, que es fa en aquests petits grups de treball, es comencen a proposar algunes activitats, recerques i experiments. També hi ha una part d’autoregulació i autoavaluació (individual i de grup) que es farà al final del projecte i que ja coneixen prèviament.
En tot aquest procés la mestra ofereix l’ajuda necessària tenint en compte les competències i habilitats de cada alumne/a (autonomia, iniciativa, aprendre a aprendre, etc.).
Un cop finalitzades les investigacions, cada grup fa una breu exposició del treball realitzat que ha d’anar acompanyada d’un experiment, per tal que la resta d’alumnes puguin viure i entendre cada un dels temes exposats.
A més, en una de les converses de seguiment que es van fent on es comparteixen els processos, aprenentatges, dubtes, etc., sorgeix la necessitat de donar a conèixer a la resta de la comunitat extraescolar allò que hem après i que considerem més important de cuidar el nostre cos i que seria interessant difondre a diferents llocs del poble. Es decideix portar uns tríptics informatius amb la informació sintetitzada al CAP i a la farmàcia. També optem per oferir aquesta informació el dia de la festa de final de curs amb les famílies de l’escola.