A partir de la sortida de descoberta de Manresa, de la sessió i exposició de jocs i de la sessió tècnica de l’àmbit artístic. L’alumnat s’organitzava amb grups cooperatius de cinc persones que cadascuna tenia el seu rol. (Els grups heterogenis estaven formats pels tutors.) I havien de crear un joc de taula amb Manresa com a fil conductor. A mesura que avançaven les sessions l’alumnat decidia quin joc fer, quin material necessitaven, sorgien problemes i com solucionar-los. Per organitzar-se els alumnes tenien unes rubriques on cada al finalitzar cada dia valoraven el seu propi treball i els del seus companys d’equip. L’alumnat quan tenia un problema o dubte demanava consell al professor que hi havia a l’aula. Llavors segons el dubte els derivava al professor especialista.
L’equip docent per l’elaboració del crèdit de síntesi és va treballar de manera grupal, amb representants de cada àmbit. En la setmana de l’elaboració del crèdit de síntesi el professorat implicat que segons l’horari li tocava estar a les aules valorava en una graella a l’alumnat i a l’equip. I feia de guia i suport entre els diferents grups. A l’hora també valorava com s’estava duent a terme el crèdit i quins problemes o aspectes havien de corregir-se. Un cop finalitzat el crèdit l’equip docent va traspassar la valoració del crèdit a l’equip impulsor per tal de millorar aspectes concrets.