La tarda del dia que hem anat al Condis la dediquem a l’observació. Ens disposem a mirar les propietats físiques dels animals, el seu color, mida i textura… La lupa en ocasions ens serveix de gran ajuda! L’endemà encetem una conversa per treure’n algunes conclusions…
SARDINA
– Jo mirava la cua.
– Com era aquesta cua? (Mestra)
– Freda i amb forma de papallona.
– Estàvem tocant una sardina.
– Sí, i mirant!
– El Miguel li va tocar l’ull i la Marina el cos.
– Li vaig obrir la boca a la sardina i li va sortir la llengua…
-Sí, jo la vaig veure, la llengua és una mica negra!!
-Quan està viva la mou.
-No, no la mou…
-Si està morta no la mou, si està viva, sí.
-Té la boca molt petita i té dents com els taurons.
-El cos de la sardina!
-No són ossos. Són espines. La sardina té espines i les persones tenim ossos…
-I la meva gossa també.
– Li miràvem l’ull a la sardina.
– Tenia forma rodona.
-Sí, i era petit.
-Semblava de plastilina o gelatina.
-La sardina no tenia pestanyes.
-Els peixos no tenen ni cabell ni pestanyes.
PEIX GALL
-El gall té dos ulls junts com nosaltres, i la sardina té els ulls als costats.
-El peix gall està aixafat.
-Nooo, és que és així…
-És del color de la sorra.
-És molt pla i s’amaga a sota de la sorra perquè hi ha taurons que se’l volen menjar. Per això són del color de la sorra.
CALAMAR
-El calamar s’ha menjat un peix petit.
-Sí, el vaig veure quan el vas obrir!
L’Annie estava mirant la pota amb la lupa. Com es veu la pota del calamar amb la lupa?
-Més gran!
-Estàvem pintant amb allò negre. Després vam veure que era tinta de calamar.
-Sí, la tinta estava a dins del calamar.
-Jo vaig pintar.
-Jo no.
Voleu pintar tots i totes un dia amb tinta de calamar?
-Siiiiiii (tots alhora).