L’ESCOLA MIQUEL MARTÍ I POL

L’escola Miquel Martí i Pol de Viladecans és una escola oberta i per a tothom. La mirem des de la seva globalitat, per això distribuïm  els recursos, tant materials com humans, des de l’equitat.

El valor que aporta el recurs de suport a l’educació especial del centre ens ajuda a consolidar mecanismes d’atenció a la diversitat per assegurar-nos l’èxit educatiu de tothom.

“La inclusió és un procés sense fi que cerca maneres més eficaces de respondre a la diversitat present en l’alumnat”

Les tasques d’atenció a la diversitat es desenvolupen dins l’entorn habitual dels grups de referència, incorporant els recursos i materials facilitadors de l’aprenentatge.

Entenem l’educació inclusiva emmarcada en una societat digital, que implica necessàriament tenir en compte la inclusió digital.

Treballem al voltant de dos àmbits:

  • Accessibilitat als recursos educatius digitals.
  • Ús d’eines digitals al servei de l’escola inclusiva.

La detecció de les necessitats dels/ de les nostres alumnes és un constant. La figura del tutor/a és present al llarg de la jornada escolar i durant un temps considerable d’atenció al propi grup classe, la qual cosa permet conèixer l’alumnat i fer un seguiment prou acurat del seu procés d’aprenentatge, obert, flexible i personalitzat.

La nostra línia pedagògica està fonamentada en una estructuració cooperativa de l’aprenentatge – on el protagonista és el/ la nen/a – que permet al nostre alumnat, aprendre més coses i aprendre-les millor. El/la mestre/a és la persona que guia, orienta, supervisa i recondueix tot aquest procés.

Els nous entorns d’aprenentatge que hem dissenyat i estem implementant a la nostra escola, estan centrats en tres dimensions:

  • Ambiental: centrada en el benestar de l’alumnat.
  • Pedagògica: centrada en els principis d’aprenentatge basats en la recerca científica.
  • Digital: centrada en l’aprenentatge i la presència  transparent i ubiqua de les eines i entorns digitals.

La metodologia emprada, l’organització dels grups de l’alumnat, la visió que tenim de l’avaluació com a procés de millora i la participació activa de la comunitat educativa ens garanteixen l’èxit educatiu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *