Mitjançant la metodologia per PROJECTES pretenem que l’alumnat sigui el protagonista del seu aprenentatge, intentem proporcionar estratègies que s’adaptin al seu ritme tractant d’assessorar i facilitar aquest aprenentatge. L’ajudem a que construeixi el coneixement col·laborativament, flexibilitzant el temps i tenint en compte les seves necessitats.
Alguns de les evidències o productes elaborats per l’alumnat a partir dels quals s’ha realitzat l’avaluació.
La carpeta d’aprenentatge (en la qual hem recollit tot una sèrie d’evidències que han facilitat l’aprenentatge dels nens i nenes i han demostrat l’adquisició de coneixements envers el tema del projecte) . El Lapbook (en el qual l’alumnat amb ajuda de les mestres, han dissenyat una mostra gràfica de tot allò que havien aprés), el TRIVIAL “Visionem el futur”, ( amb un recull molt ampli de preguntes obertes sobre el tema del projecte), L’exposició oral (davant el grup-classe i el recull de preguntes que van plantejar a la resta de grups i que demostraven el seu coneixement sobre el tema ). L’autoavaluació i la coavaluació (entre alumnes o alumne-mestre) mitjançant activitats i a través de les diferents rúbriques (treball cooperatiu, individuals i de grup). La comprovació del funcionament de les construccions de dos aparells mitjançant l’activitat de robòtica(4t nivell), i finalment l’exposició davant les famílies (“ Inventors World Congress”).
Alguns instruments utilitzats en base a aquestes evidències són:
- Model rúbrica 1, per avaluar el treball cooperatiu.
- Model rúbrica 2, intergrups per avaluar la qualitat de l’exposició oral, entre els diferents grups.
- Model rúbrica 3, eina de la mestra per avaluar la intervenció oral de cada grup i alumne i diferents nivells qualitatius( comunicació no verbal, us del codi, entonació, elements textuals…etc).
- Model rúbrica 4, rúbrica d’avaluació de la presentació del producte final i funcionament del grup.
AVALUACIÓ PROJECTE xarxes annex