En aquest projecte s’ha tingut en compte que el treball per grups cooperatius era molt important i també ho era la manera de fer aquests grups.
També en les primeres sessions l’alumnat va signar el seu contracte en el qual manifestava el seu compromís a esforçar-se per millorar i aconseguir els objectius i els reptes del projecte.
En les primeres sessions els grups van ser espontanis però un cop es va tenir definit el tema ja es va creure convenient que els grups fossin heterogenis, tot i atenent a uns criteris mínims per garantir una diversitat equilibrada, d’acord amb els graus de competència, motivació i participació.
Per formar els grups es va lliurar a cada grup una graella en la qual havien de decidir qui desenvoluparia cada càrrec amb les corresponents tasques. Els càrrecs eren: planificador/a, portaveu, secretari/a, responsable de material.
A més a més es va tenir en compte que alhora de treballar en grup les reflexions fossin un element molt important. Tant les reflexions personals sobre l’aprenentatge com les de grup, tot acabant amb els comentaris de la mestra en cas de ser necessari.
Un altre aspecte que es va tenir en compte alhora de desenvolupar la metodologia va ser l’activitat de l’alumnat basada en la recerca (Mètode d’Indagació). Res estava donat d’antuvi sinó que havien de ser els mateixos alumnes els encarregats de formular preguntes, recollir proves, analitzar-les, formular-se explicacions, connectar-les amb altres, comunicar el que s’ha entès i aprés i reflexionar sobre tot el procés. Cal destacar que aquest apartat és on l’alumnat demostra més dificultat i per aquest motiu el paper de guia del mestre va estar molt important. En aquest sentit, es va facilitar dintre de la plataforma Symbaloo i Moodle un gran banc de recursos (informacions, articles, vídeos,…) per poder fer una bona recerca i economitzar el temps i evitar que l’alumnat es perdés davant del mar d’informació d’internet.
Aquest aspecte que hem anomenat va ajudar molt, però hem de dir que l’alumnat per la seva part també va fer aportacions personals d’altres fonts (com la família, llibres, fotografies, revistes…).
Tot aquest treball d’investigació i recerca va quedar recollit en La Carpeta d’Aprenentatge de l’alumne, on podem trobar: el contracte, càrrecs i tasques, l’esquema del mètode d’indagació, recull d’evidències i rúbriques d’avaluació.