*Tots els projectes neixen a partir de l’anàlisi dels continguts curriculars de les matèries que hi intervenen per assegurar-ne la seva total impartició.
*El professorat inicia un procés creatiu buscant centres d’interès per focalitzar els continguts.
*Es crea un xassís a la plataforma de treball Moodle i existeix un creixement del projecte mitjançant el treball en equip i transversal del professorat que hi intervé.
*Els projectes són dinàmics, oberts i en procés de millora contínua.
On i quants?
*De primer a segon de l’ESO es realitza el TxP en un terç de les hores lectives de la setmana.
*A primer i a segon de dos a tres projectes per trimestre en cada nivell, dels quals almenys la meitat utilitzen l’anglès com a llengua vehicular.
*A tercer els projectes venen a ser, depenent del trimestre, entre 6 i 9 hores lectives a la setmana i inclouen en un moment o un altre a gairebé totes les matèries.
*A 4t es realitza TxP un cop al curs durant 4 setmanes. Participen totes les matèries optatives de 4t que estan en parelles d’afinitat curricular.
Quines matèries hi intervenen?
*Ciències socials, ciències naturals i tecnologia a 1r i 2n d’ESO.
*Matemàtiques, ciències naturals i tecnologia, llengües, visual i plàstica, física i química, ciències socials, educació física a 3r d’ESO.
*Totes les optatives de 4t. Biologia amb física i química, tecno amb educació visual i plàstica, EOE amb economia, llatí amb filosofia.