Tenint en compte la implementació del Decret 150/2017 d’atenció educativa a les escoles dins d’un sistema inclusiu, el professorat de l’escola Teresa Bergadà hem dut a terme un treball per projectes adreçat a treballar diferents aspectes de Catalunya amb els infants de cicle mitjà.
En aquests dos cursos comptem amb dos alumnes amb escolaritat compartida, (un Síndrome de Down i l’altre amb autisme) els quals, assisteixen a l’escola ordinària dos dies per setmana, mentre que la resta els passen als centres d’educació especial (Plançó i Llar de Sant Josep).
Aquestes consideracions s’han tingut presents amb aquests dos alumnes en particular ja que, els seus horaris havien de ser compatibles amb la resta d’alumnat de cicle mitjà, per poder assistir com a mínim a una de les sessions de projecte.
D’altra banda, les activitats s’han adaptat en funció de les característiques de cada nen/a, utilitzant metodologies i estratègies, adreçades a qualsevol infant amb necessitats d’aprenentatge.
Alguns exemples d’estratègies i activitats emprats són:
-La realització del projecte per mitjà de grups cooperatius i per tant assignant un determinat rol a cada membre.
-Activitats a l’aula d’informàtica fent servir el programa JClic.
-Pintar o bé encaixar alguns personatges cèlebres, així com algunes tradicions catalanes treballades al projecte.
-Diferenciar, utilitzant diferents colors les comarques de: costa, muntanya i interior.
-Encaixar les peces del trencaclosques de les comarques de Catalunya.
-Acolorir la comarca del Segrià i localitzar el municipi d’Alguaire amb un gomet.
Finalment, pel que fa als recursos humans, han participat: els 2 tutors del grup, 1 mestra d’educació especial, 1 tècnic d’educació infantil i 1 vetlladora.