Producte final: FRASES PER TOMBAR MURS

Un dels productes finals de les JI d’enguany són les frases creades pels alumnes per “TOMBAR MURS”.

L’activitat consisteix en:

Les parets, les xarxes socials o fins i tot les nostres llibretes i agendes estan plenes de frases amb missatge. La brevetat, la contundència, la creativitat o l’enginy són alguns dels elements més importants a tenir en compte a l’hora de crear frases exitoses. Què vol dir crear “frases exitoses”? Doncs frases que ens facin pensar, que ens facin reflexionar, que ens ajudin a obrir-nos al món, a entendre’l millor, a ser més tolerants, més inclusius, etc.

A aquestes frases se les pot anomenar de moltes maneres, segons la forma i la intenció. Vet aquí alguns exemples per a denominar-les: aforismes, refranys, màximes, preceptes, proverbis, entre d’altres.

I ara cal posar fil a l’agulla perquè en aquesta activitat serem nosaltres els creadors de frases! Entre tots i totes crearem un corpus de frases per tombar murs. I és que les frases també poden canviar una mica el món!

Com ho fem?

• Caldrà que feu grups de tres persones i elaboreu una o dues frases relacionades amb la diversitat sexual i de gènere. Les frases han de transmetre valors com la tolerància, el respecte, la solidaritat, la comprensió o la sensibilitat, entre d’altres. Teniu en compte que han de ser creacions pròpies.
  • Una vegada pensades, cal que les comenteu al professor/a que teniu a l’aula i, una vegada us doni el vistiplau, podreu començar a elaborar les frases que posteriorment enganxareu al mur que trobareu enganxat a una de les parets del centre. Sigueu el màxim de creatius!
  • Fixeu-vos que teniu una part del mur assignada per al vostre curs. Ocupeu només l’espai que us pertoca.

De totes les frases creades per l’alumnat de tota l’ESO la comissió de les JI n’ha seleccionat algunes per elaborar aquest cartell: