5. Què han après? Com ho sabem?

Un altre dels punts que va generar força reflexió en la sessió amb el claustre va ser com avaluaríem els aprenentatges dels alumnes i sobretot en quin moment es duria a terme. No volíem centrar-nos en una avaluació que inclogués únicament el producte final. Vam decidir que cada mestre amb el seu grup pogués utilitzar les eines que considerés més oportunes.

Els resultat va ser un seguit d’instruments d’avaluació entre els que destaquen rúbriques i registres d’observació diversos.

Per exemple, aquest registre d’observació, molt concret pels continguts que s’estaven treballant amb el grup-classe, utilitzat per una mestra d’una de les escoles:

O aquesta rúbrica que permet avaluar com ha treballat un grup i que amb els més grans pot utilitzar-se com a coavalauació o autoavaluació.