REFLEXIONS AL VOLTANT DE L’AVALUACIÓ

L’equip docent vam començar el debat de l’avaluació al voltant de 4 preguntes generals:

L’avaluació del projecte està centrada en avaluar l’assoliment de les competències?

Potser no ens centrem tant en la competència de forma global si no que volem destriar-la en diferents dimensions i potser caldria una mirada més globalitzadora.

 

L’avaluació del projecte és un instrument formatiu i de millora per als infants?

Entenem l’avaluació com a reguladora perquè d’aquesta manera ens ajuda a evidenciar allò que l’alumne va aprenent i va millorant. Aquesta és la raó per la qual al llarg del projecte hi ha activitats d’autoavaluació.

 

L’avaluació del projecte es personalitza en funció de les necessitats i capacitats de cada aprenent?

En els projectes mitjançant les rúbriques fem que l’avaluació sigui personalitzada. Quan avaluem tenim en compte fins on pot arribar l’alumnat.

 

L’avaluació s’enfoca igualment al procés i al producte final?

Donem molta importància al procés avaluatiu perquè és el moment en què l’alumne pot aprendre. La importància d’avaluar el producte final és per extreure les millores que li podem fer.

Ens agradaria trobar més eines per controlar el procés, veure el punt d’inici de l’alumnat i fins on aconsegueix arribar. L’ús del portafoli avaluatiu ens ha permès avaluar molt millor el procés.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *