COM IMPLEMENTEM ELS PROJECTES?

En el moment que és necessari cercar informació i investigar, comentem als alumnes que demanin col·laboració a la família o a algun especialista proper que ens pugui ajudar. La informació sobre el projectes es busca per Internet en horari escolar, la poden obtenir de materials que porten de casa o de la Biblioteca Municipal. Aquests materials poden ser: revistes, fotocòpies, fotos, al Bibliopati també recorren al préstec de llibres sobre continguts…

A partir de les informacions recollides de diferents àmbits, es fa una llista i en l’assemblea d’aula s’organitzen les parts (subtemes) en les quals s’aprofundirà. Cada apartat es reflecteix en un document per poder ser treballat en equips i ser capaços d’explicar-ho d’una manera estructurada.

La relació de coneixements previs amb la nova informació s’organitza a partir de les aportacions de l’alumnat, ja que cal comprovar la seva certesa i a partir d’aquesta cerca es plantegen noves preguntes i noves dinàmiques de treball en equip per tractar la informació i adaptar-la per a què pugui ser verbalitzada pels nens i nenes. Les dinàmiques i tècniques cooperatives afavoreixen la participació de tots els alumnes i creen un clima de confiança.

El tractament de la informació és un procés lent, però a cada sessió es situa a l’alumnat en quin moment del procés es troba i que s’espera d’ell (coneixement de l’objectiu de les tasques). El mapa conceptual o el llistat de tasques consensuat amb els alumnes, es la imatge present a l’aula amb l’objectiu de plasmar la interrelació de les idees i conceptes sobre el tema.

És un treball en el qual els nens i les nenes són protagonistes i les mestres fan de guia, les explicacions les donen l’alumnat en el seu equip/grup de treball i un portaveu de cada grup exposa les opinions del seu grup a la resta d’equips/grups.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *