Implementació

Comencem a treballar! És de vital importància conéixer-nos, tant alumnes com professors, per tal de poder treballar en equip. És necessari crear un ambient positiu, tranquil, cooperatiu on tothom pugui ser creador del seu producte final.

A partir de la demanda de cada grup d’alumnes fem de dissenyadors de:

• Cartes de presentació: il·lustracions d’ells mateixos (cara, mans i els seus noms).
  • Rètols d’aula.
  • Elements decoratius d’aula, passadissos i portes: mural de tutoria, marcs de fotos, logotips relacionats amb la tecnologia de la informàtica…
  • Eines de comunicació per a la tutora: bústia de suggeriments, queixes i felicitacions.

Cada activitat va relacionada amb un objectiu d’aprenentatge en concret:

1. Saber treballar en equip.
  2. Mostrar una actitud de treball adequada.
  3. Elaborar un text instructiu seguint les instruccions donades.
  4. Saber expressar-se correctament a nivell oral i escrit.
  5. Presentar un quadern de treball i/o dibuixos amb tots els elements demanats.
  6. Dissenyar un producte final per desenvolupar un sentiment de pertinença a l’institut.
  7. Fer una bona presentació del treball tant del quadern d’equip com del producte final.
  8. Aprofitar i fer un bon ús del material i els espais del centre.
  9. Respectar i vetllar pels dissenys de tots els grups una vegada instal·lats en el lloc corresponent (aula, passadissos i portes).

Respecte els criteris d’avaluació es té en compte: el procés de treball i l’actitud; el quadern de l’equip, el producte final i l’exposició oral.

Les activitats segueixen aquesta seqüenciació:

• Conéixer els espais del centre, professors i alumnes.
  • Aprendre a expressar-se dins d’un debat amb moderador per tal de poder decidir de manera individual quin element es vol dissenyar: allò que creiem més necessari per nosaltres.
  • Prendre decisions. Cada membre del grup reflexiona sobre les seves capacitats i habilitats per arribar al producte final escollit.
  • Proposar diferents materials i seleccionar els més adients.

Cal remarcar, que des de la matèria de visual i plàstica, el projecte en general ha estat una experiència molt enriquidora ja que els grups treballaven cooperativament no només en el mateix grup sinó que amb la resta de grups també. A més, també van conéixer nous materials i maneres de fer. La professora de dibuix ho valora molt positivament.