Entre els continguts de medi de cicle mitjà comuns a 3r i a 4t trobem els següents:
· Realització d’un treball d’investigació a partir del plantejament de qüestions i problemes rellevants amb l’entorn, mitjançant el treball cooperatiu i l’ús de diferents fonts d’informació i de les tecnologies digitals. · Utilització de mecanismes de participació activa, la cooperació i el diàleg en la construcció de tasques comunes i en resolució de conflictes. · Comunicació de les informacions obtingudes utilitzant d El projecte de Cicle Mitjà d’aquest curs ha anat encaminat a consolidar aquests continguts als dos cursos. Les activitats han estat realitzades en grups d’aprenentatge cooperatiu. A partir de la diagnosi de diferents problemàtiques properes a l’entorn dels alumnes vam partir de la següent premissa: el curs anterior el pati estava molt brut i vam arribar a la conclusió que majoria de residus eren plàstic. A partir d’aquest anàlisi els alumnes van veure la necessitat d’escollir aquest tema per a què EL PLÀSTIC fos l’element central del projecte. A mesura que anàvem construint el projecte conjuntament, mestrs i alumnes, ens vam adonar que tots els àmbits hi teneien cabuda, per tant, els continguts, les activitats i els criteris d’avaluació són dels àmbits linguïstic (cerques d’informació, xerrades, presentacions, lectures…), aprendre a aprendre amb l’aprenentatge cooperatiu i el treball per equips, valors i la conscienciació per les 4 erres, digital amb l’us d’ordinadors i de tauletes, autonomia i iniciativa personal i educació física amb el reaprofitament del plàstic, matemàtic on hem treballat la capacitat, la massa i on hem pesat els residus de plàstic i fins i tot, hem netejat la platja de l’Aluet de plàstics durant l’estada de 4t. Posar tot el projecte del plàstic amb tants agents implicats i empreses properes al nostre entorn és complicat. Per això us remetem al nostre facebook perquè ho pugueu observar millor. Fins i tot soritm a la revista d’una empresa de plàstics de la ciutat.
|