PROJECTE EL PLÀSTIC CICLE MITJÀ

Entre els continguts de medi de cicle mitjà comuns a 3r i a 4t trobem els següents:

·         Realització d’un treball d’investigació a partir del plantejament de qüestions i  problemes rellevants amb l’entorn, mitjançant el treball cooperatiu i l’ús de diferents fonts d’informació i de les tecnologies digitals.

·         Utilització de mecanismes de participació activa, la cooperació i el diàleg en la construcció de tasques comunes i en resolució de conflictes.

·         Comunicació de les informacions obtingudes utilitzant diferents llenguatges.

El projecte de Cicle Mitjà d’aquest curs ha anat encaminat a consolidar aquests continguts als dos cursos. Les activitats han estat realitzades en grups d’aprenentatge cooperatiu.

A partir de la diagnosi de diferents problemàtiques properes a l’entorn dels alumnes vam partir de la següent premissa: el curs anterior el pati estava molt brut i vam arribar a la conclusió que majoria de residus eren plàstic. A partir d’aquest anàlisi els alumnes van veure la necessitat d’escollir aquest tema per a què EL PLÀSTIC fos l’element central del projecte.

A mesura que anàvem construint el projecte conjuntament, mestrs i alumnes, ens vam adonar que tots els àmbits hi teneien cabuda, per tant, els continguts, les activitats i els criteris d’avaluació són dels àmbits linguïstic (cerques d’informació, xerrades, presentacions, lectures…), aprendre a aprendre amb l’aprenentatge cooperatiu i el treball per equips, valors i la conscienciació per les 4 erres, digital amb l’us d’ordinadors i de tauletes, autonomia i iniciativa personal i educació física amb el reaprofitament del plàstic, matemàtic on hem treballat la capacitat, la massa i on hem pesat els residus de plàstic i fins i tot, hem netejat la platja de l’Aluet de plàstics durant l’estada de 4t.

Posar tot el projecte del plàstic amb tants agents implicats i empreses properes al nostre entorn és complicat. Per això us remetem al nostre facebook perquè ho pugueu observar millor. Fins i tot soritm a la revista d’una empresa de plàstics de la ciutat.

FORES RECICLATGE A L'ESCOLA FERRERIES

Ahir vam dir adéu al contenidor de FORES RECICLATGE. L'alumnat de Cicle Mitjà hem après que cal reciclar per després poder recuperar. Gestionar els nostres residus és la clau per cuidar el nostre planeta. Aquesta visita d'experts s'emmarca dins el projecte " EL PLÀSTIC".

Publicada por Escola Ferreries en Jueves, 6 de diciembre de 2018