Està bo aquest pa? Deliciós!

Com avaluem a l’alumnat? Les mestres podríem millorar alguna cosa?

De l’alumnat avaluarem el procés i el projecte final. En la graella exposada a continuació podeu observar els criteris i els indicadors que hem utilitzat per a avaluar al nostre alumnat. A més a més, l’observació directa i sistemàtica és essencial en la nostra avaluació diària.

INDICADORS DE RESULTATS

CRITERIS D’AVALUACIÓ

ASSOLIMENT SATISFACTORI

ASSOLIMENT NOTABLE

ASSOLIMENT EXCEL•LENT

L’alumne és capaç d’exposar les idees principals del mapa conceptual.

Interpreta, amb l’ajuda de la mestra, algun aspecte del mapa conceptual.

Mirant el mapa , explica algun aspecte ell tot sol.

Recorda perfectament els aspectes del mapa sense tenir suport visual i és capaç d’explicar-lo tot sol.

L’alumne és capaç d’exposar els continguts treballats amb les famílies davant dels companys i companyes

Aporta material però necessita l’ajuda de la mestra per fer l’exposició oral.

Aporta material i fa l’exposició sense ajuda.

Aporta material i fa l’exposició sense ajuda i a més és capaç d’explicar i respondre dubtes dels companys i companyes.

L’alumne és capaç de plasmar les diferents activitats que es proposen al dossier.

Realitza l’activitat amb l’ajuda de la mestra

Realitza l’activitat amb suport visual

Realitza l’activitat de forma autònoma

L’alumne és capaç de mantenir l’atenció i la motivació en les activitats de l’aula.

Mostra poc interés en les activitats realitzades a l’aula.

Mostra interés en les activitats realitzades a l’aula.

Mostra interés i té la necessitat d’aprendre més sobre el tema

L’alumnat també realitza una autoavaluació amb gomets de colors sobre el paper a més d’avaluar als companys i companyes en el moment de la seva exposició.

Les mestres també hem aprés molt! Però el que canviaríem i podríem aplicar a un altre projecte és que, en compte d’adjudicar les preguntes a l’alumnat a l’atzar, podríem intentar descobrir les seves inquietuds personals i adjudicar així la pregunta segons el seu interès. A més a més, el fet de treballar amb aquesta metodologia ens ha permès que tot l’alumnat tingui el seu moment protagonista, encara que tenim molt en compte els recursos i els material presentats per cada alumne, ja que tost han participat dintre de les seves possibilitats.

I vosaltres… n’heu après amb nosaltres?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *