Com es va organitzar?

Un cop feta la sortida, l’alumnat de 2n d’ESO ja disposava de les dades, material i imatges necessàries per fer el seu microrreportatge.

Per fer que aquest projecte fos col·laboratiu, vam dividir l’alumnat en petits grups heterogenis dins dels diferents grups-classe, fomentant d’aquesta manera la inclusió, la igualtat i la cohesió de grup. Cada grup d’alumnes estava tutoritzat per un professor/a però, mentre ells treballaven, a l’aula hi havia dos professors o més, que anaven canviant a cada hora, per guiar-los en el seu treball i/o resoldre dubtes.

La metodologia que es va utilitzar per fer el projecte es basava en l’aprenentatge actiu i contextualitzat, ja que partien dels coneixements adquirits en la sortida al Delta i aprenien a partir d’una situació real molt propera a ells, el seu propi entorn.

Per dur a terme aquesta tasca, van haver d’utilitzar tots els recursos i material de què disposaven a la vegada que posaven en pràctica tots els coneixements que havien adquirit al llarg del curs pel que fa a l´ús de les eines digitals: edició de textos, so, vídeos online, formularis, gestió de carpetes al Drive, presentacions…