Un cop escollit el tema que volem treballar, recollim la informació dels alumnes:
- Què saben del cine? (Activem els coneixements previs)
- Què volen saber? (Cada nen pensa una pregunta)
Aquestes idees i qüestions queden recollides en un mural que pengem a l’aula a un lloc visible que esdevindrà el racó del projecte.
Per programar què farem, com ho farem i quan ho farem en centrem en les preguntes que ens han escrit els alumnes del què volen saber. A partir d’aquí comencem a pensar activitats, la metodologia, la temporització i l’avaluació. Es perfila com serà la programació del projecte:
- QUÈ(ACTIVITATS): Les activitats que realitzarem seran vivencials, d’experència directa, manipulatives i que parteixen dels seus interessos. Algunes de les activitats seran: veure vídeos, investigar d’on ve el cinema i qui el va inventar, fer un videoclub d’aula, qui fa les pel.lícules, visitar un cinema….
- COM (Metodologia): La metodologia serà manipulativa, oferirem multiples formes de representació i expressió, treball cooperatiu, treball amb les famílies, utilitzarem les tauletes,etc.
- QUAN: Aquest projecte es realitzarà durant el segon i tercer trimestre.
- AVALUACIÓ: Avaluarem fent un seguiment amb una graella, farem una exposició per compartir el que hem après, representarem allò que hem après i farem una pel.lícula amb una app a la tauleta.