ENTREVISTA

Som les classes de P4 “Salamandres” i “Serps”. Vam pensar que seria interesant treballar amb els nostres infants una manera diferent de fer conversa introduint “l’entrevista” (concepte de pregunta/resposta amb un sentit). I a partir del projecte “Gaudí” vam veure l’oportunitat de posar-ho en pràctica. Va arribar a la classe una carta del “Petit Gaudí” on ens demanava la nostra ajuda. Ens plantejava dos reptes: descobrir per què el logo de l’escola té aquesta forma i per què la nostra escola té el nom “Antoni Gaudí”.

Els hi hem ensenyat el Logo de l’escola i els hem preguntat si sabien què era:

• “Es cómo ésto” (ensenyant el logo de la bata)
  • És la “Sagrada Família”.
  • I és molt important perquè és del Sr. Gaudí.
  • Té puntes com la Sagrada Família.
  • És com un llapis.
  • El nom de la nostra escola és Antoni Gaudí.
  • Els llapis serveixen per pintar i a l’escola pintem i escrivim molt.

I qui ens pot ajudar per descobrir per què la nostra escola es diu Antoni Gaudí?:

• El Goyo (conserge jubilat), la Núria (mestra d’E. I.), la Manoli (mestra jubilada l’any passat), l’Ana de la Torre (mestra dE. I.), el Joaquin (nou conserge).

La classe de les Salamandres van decidir que entrevistarien al Goyo i la classe de les serps a l’ Anna de la Torre.

Entre tots els alumnes es decideix preparar l’entrevista per descobrir per què la nostra escola es diu Antoni Gaudí. I sorgeixen les següents preguntes:

• Per què la nostra escola es diu Antoni Gaudí?
  • Qui li va posar aquest nom? Una senyoreta?
  • Quan es va construir l’escola? Quants anys té l’escola?
  • Qui va construir l’escola?

Resum de les entrevistes que han fet els nens i nenes:

Fa anys al municipi de Montbui  hi havia una escola que es deia Garcia Lorca, però es va quedar petita i en va fer una altra que es va dir Sant Maure. Però com que el nostre poble encara creixia molt es va construir una altra escola i li van dir La Tossa. Llavors el poble necessitava un institut i van decidir que l’escola St Maure seria el nou institut i els alumnes de les dues escoles, Sant Maure i la Tossa s’ajuntarien en l’escola la Tossa. Les famílies de l’escola La Tossa volien que l’escola es continués dient la Tossa i les famílies de l’escola Sant Maure volien que l’escola es continués dient Sant Maure. Com que no es posaven d’acord, l’ajuntament va decidir fer un concurs per decidir el nom de la nova escola, on totes les famílies podien proposar noms i guanyaria el més votat i així va ser com va guanyar el nom d’Antoni Gaudí.

L’escola es va construir fa molts anys, però es diu Antoni Gaudí des del 1998.

L’escola la van construir uns paletes d’una empresa de Barcelona i ho van fer perquè ho van dir des del Departament d’Ensenyament. Però l’edifici d’Educació Infantil es va construir més tard.

Ara els nens i nenes de P4 saben una mica més de la història de la seva escola i de l’arquitecte Antoni Gaudí.