L’assignatura de Projecte de Recerca que es duu a terme a l’IES Mig-Món durant un dels tres trimestres de 4t d’ESO, és una matèria molt diferent de les altres.
El fet d’haver de completar diferents tasques utilitzant diferents programes en línia i d’haver de fer una guia turística sobre el lloc on aniràs de viatge de final de curs són feines que a les altres classes no fas. Pel que fa a l’organització, l’assignatura està bastant ben estructurada i les activitats són variades, tot i que a vegades els terminis d’entrega de les tasques són massa justos perquè les activitats són llargues o pel sol fet que necessites fer una recerca “a fons” per la xarxa.
Personalment, totes les activitats m’han agradat però potser em va sorprendre una tasca en la qual mitjançant una aplicació en línia, havies de crear una gimcana per la zona de Munic per la qual prèviament havies fet una ruta turística.
Per aquesta feina, els professors van donar-nos a conèixer una aplicació anomenada “ActionBound” però no funcionava massa bé a l’hora de controlar els diferents grups d’alumnes que poden fer una gimcana. Per això, vaig fer una recerca a la xarxa i vaig trobar una altra aplicació, anomenada “Goose Chase”, que et permet controlar des d’un ordinador o mòbil l’activitat en temps real dels diferents participants de la prova, podent enviar missatges als administradors i sumar o restar puntuació.
En general, aquesta matèria fa que treballis en grup, de manera ordenada (o almenys ho intentis) i fent servir recursos diferents dels que faries servir en una altra assignatura. A més a més, et fa conèixer una ciutat de manera divertida i també la feina que hi ha al darrere d’organitzar un viatge per a un grup gran de persones.
Biel Pelfort i Bartuló