Objectiu 1: Prendre consciència de les pròpies emocions per ser millor persona. Partint de la pregunta: Per què ens enfadem? fer servir les següents preguntes que ajudin al procés de reflexió:
- “Què em passa quan m’enfado?”
- “Què he de fer per gestionar-ho?”
Objectiu 2: Millorar el clima d’aula per ser pacífics.
- “Què he de fer per estar bé i millorar clima d’aula?”
Evidències d’aprenentatge per avaluar:
- Actuacions d’èxit respecte als altres.
- Nombre de conflictes a l’aula
- Assistència al” racó del diàleg”.
- Solucions trobades.
- Aportació de solucions a nivell d’aula.
- Actuacions proactives.
- Diferencia el seu estat d’ànim.
- Ús de les etiquetes de les emocions
- Ús d’estrategies d’autocontrol
- Demostra equilibri entre els actes i les reflexions d’aula.
Aprofitarem estones espontànies que sorgeixin que convidin a la reflexió i estones més dirigides: assemblea, padrins, tutoria, ecologia emocional, projectes… Alguns dels recursos que utilitzarem: racó de la calma, targetes emocionals, semàfor, role playing, la casa dels amics, diccionari emocional, fàbules, metàfores, escànner emocional, estel CAPA, visualitzacions…