Donat que a cicle inicial s’ha aprofundit bastant el treball amb els blue-bots, l’aprenentatge del seu funcionament ens ha facilitat l’aplicació per desenvolupar diferents continguts didàctics vinculats a les dimensions educatives.
Activitats com: “El joc de la serp”, que ens facilita el coneixement de la numeració, l’orientació, l’atzar i la lateralitat. “Practiquem la programació”, un joc per iniciar-se amb la programació del blue-bot mitjançant targetes de direccions, agafant les cartes i fent arribar el robot a la destinació de les nostres ordres. “Memory S / SS”, una activitat on s’havia d’aconseguir relacionar paraula amb imatge fent arribar al blue-bot a la recerca de les targetes. “Descobrim les peces de roba”, un joc de comprensió lectora, on has de llegir una frase i trobar de quina peça de roba es parla i de quin color fa referència.
Aquestes activitats només són quatre exemples de la infinitat de possibilitats d’adaptacions curriculars. El fet de tenir el blue-bot com a via i no només com a una finalitat, fa que els alumnes estiguin engrescats en el seu procés d’aprenentatge.